ارمنستانایرانفرهنگی

افتتاح کلاس مجهز زبان فارسی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مدرسه ۳۵ ایروان

مراسم افتتاح کلاس زبان فارسی در مدرسه ۳۵ ایروان که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران نوسازی و تجهیز شده است، با حضور مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان، برگزار گردید.

سفیر کشورمان در این مراسم، با ابراز خرسندی از پیشرفت قابل توجه فارسی آموزان این مدرسه تصریح کرد: زبان فارسی به عامل مهمی برای تحکیم روابط دو کشور تبدیل شده و از این نظر سرمایه اجتماعی بزرگی محسوب می‌شود. ما این سرمایه را حفظ می‌کنیم ‌و به توسعه آتی آموزش زبان فارسی در ارمنستان کمک خواهیم کرد. وی افزود: تصمیمی که دولت ارمنستان در زمینه آموزش زبان‌های کشورهای همسایه اتخاذ کرد، اقدامی درست و مدبرانه است. توسعه آتی آموزش زبان فارسی به تحکیم دوستی دیرینه دو ملت کمک خواهد کرد. سفیر کشورمان تاکید کرد که زبان فارسی زبان فرهنگ، عشق و تمدن هفت هزار ساله ایران است. وی افزود: خوشحالیم که توانسته‌ایم به این مدرسه در تامین شرایط لازم کمک کنیم. هر چقدر که ما در این زمینه قدم برداریم به همان اندازه به توسعه روابط گرم و حسن همجواری دو کشور کمک بیشتری خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم تاتویک یسایان، مدیر مدرسه شماره ۳۵ ایروان  گفت که وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و جوانان در سال ۲۰۲۲ به مدارس آموزش عمومی پیشنهاد آموزش زبان‌های منطقه‌ای را ارائه داد و مدرسه مذکور زبان فارسی را انتخاب کرد. وی تصریح کرد: این انتخاب بسیار پرمسئولیتی بود و با دانش آموزان و اولیا بررسی های لازم صورت گرفت. کشورهای ما در منطقه کشورهایی هستند که در فضای اعتماد و احترام متقابل همکاری می‌کنند. طی دو سال اخیر به صورت فعال با سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کار کرده‌ایم و آنها به ما کمک شایانی کرده و کتاب‌های درسی اعطا کرده‌اند. دو کارشناس فوق‌العاده داریم که جزو پرسنل آموزش دیده ما هستند و به کار خود بسیار علاقه‌مندند و توانسته‌اند در کودکان عشق به زبان فارسی بوجود آورند. طی دو سال گذشته در مدرسه مراسم مختلفی برگزار کرده‌ایم. در حال حاضر سیصد دانش آموز در مدرسه زبان کشور همسایه را می‌آموزند چرا که زبان فارسی در کلاس‌های  پایه پنجم تا نهم جزو دروس اجباری است. اخیرا زمانیکه نمایندگان سفارت به دیدار ما آمده بودند ضمن ارزیابی نیازها، خواهان اجرای کارهای تعمیراتی شدند و کلاس‌ها را به فناوری‌های نوین مجهز کردند. این اقدامات در طول زمان صورت گرفت تا دروس مفیدتر برگزار گردد. افتتاح کلاس در واقع نتیجه همکاری مفید ماست و باعث خوشحالی بسیار زیاد دانش آموزان ما شده است. دو معلم ما چنان شیوه‌هایی از آموزش را انتخاب کرده‌اند که فراگیری را آسانتر می‌کند.

در ادامه این مراسم دانش آموزان فارسی آموز این مدرسه، تئاترهایی به زبان ارمنی و فارسی از حکایات سعدی، شاعر بلند آوازه ایران و از هوهانس تومانیان نویسنده مشهور ارمنی اجرا کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا