ایرانسیاسیفرهنگی

وزیر فرهنگ در نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ادیان توحیدی: آمادگی همکاری‌های رسانه‌ای و چاپ و نشر با پیروان ادیان توحیدی را داریم

نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پیروان ادیان توحیدی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ عصر روز گذشته در سالن سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: خدمت همه حضار، بزرگان ادیان توحیدی و هم وطنان عزیزمان که با افتخار یک ملت منسجم هستیم خوش‌آمد می‌گویم.

وی افزود: ما با دیگر ادیان توحیدی اشتراک های بسیاری داریم که همانند نخ تسبیح ما را دور هم جمع کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: تاریخ پر شکوه و تمدنی چند ساله، پیشتازی در عرصه علم و دانش، مهارت گفت‌وگو، انتقاد پذیری، عقلانیت و ده‌ها موضوع دیگر ما را به عنوان یک ملت کهنسال به لحاظ قدمت و جوان به لحاظ عقلانیت و معنویت کنار هم قرار داده است. خدای بزرگ را شاکریم که چنین نعمت‌های بی بدیلی به ملت ایران عنایت کرده است.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: ما در کنار پیروان ادیان توحیدی احساس غریبی، غربت و جدایی نداریم. قرن‌ها و هزاره‌ها است که ایرانی‌های پر تمدن و خردمند کنار هم رشد و نمو و زیست حکیمانه داشته‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما تاریخ را باهم ورق زدیم و جلو آمدیم و امروز هم با هم و در کنار هم ایستاده ایم و این باهم بودن بزرگ‌ترین امتیاز ما است. همه زرتشتی‌ها، آشوری‌ها، ارامنه عزیز و همه مذاهب ادیان توحیدی با قوت کنار هم بودیم.

وی افزود: در دفاع مقدس فرزندان ایرانی فارغ از نوع اعتقادات دینی کنار یکدیگر به رزم رفتند و از میهن عزیزشان دفاع کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: در همین ابتدای سال، ما برای شهید عالی مقامی که پس از چند دهه به کشورمان بازگشت مراسمی برگزار کردیم. این‌ها سرمایه‌های گران‌بهایی هستند که ما را به یکدیگر پیوند می‌زند.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: اینجا خانه شما ادیان توحیدی است. اینجا محل تعامل گفت‌وگو و ارتباطات خوب میان حوزه‌های خوب حاکمیت نظام با همه هموطنان عزیزمان است. الحمدالله با نمایندگان عزیزمان در مجلس شورای اسلامی بهترین ارتباطات را با یکدیگر داریم. هر کدام از این بزرگواران که در این جلسه حضور دارند و حاضر شدند می‌دانند که همیشه در بهترین فضای تعاملی و اجرای مطالبات با شما هستیم.

وی گفت: به دنبال کار تزئینی و زینتی و نمایشی نیستیم. ما در کنار هم با گفت‌و‌گو و تعامل با یکدیگر درس‌های اخلاقی را مرور می‌کنیم و نیاز مهم خود را که همگرایی است برطرف می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: روز شنبه به ارومیه کردم و در آنجا تاکید کردم که در همه حوزه‌ها شاهد حضور ادیان توحیدی به‌ویژه بخش‌های حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران گفت: ما در همه بخش‌های فرهنگی از جمله رسانه‌ای، چاپ‌و نشر، خبری و… آمادگی کامل داریم که در خدمت شما عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: دوست داشتم همانند سال‌های گذشته چنین جلسه‌ای را با حضور آقای رئیس جمهور داشته باشیم که ان‌شاءالله در ماه‌های آینده بتوانیم جلسه‌ای داشته باشیم.

وزیر فرهنگ در پایان گفت: باز هم یاد شهدا و ادیان توحیدی را گرامی می‌دارم. ما مسلمانان وارد ماه ویژه‌ای شده‌ایم و معتقدیم ماه شعبان زمینه‌ساز ماه میهمانی خدا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا