اجتماعیایرانسیاسی

پیروان ادیان الهی سهم مهمی در اعتلا و پیشرفت کشور دارند

ادیان توحیدی با ۴۵ برنامه به استقبال جشن‌های دهه فجر می روند

دبیر کمیته ادیان الهی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تشریح برنامه های ویژه ادیان توحیدی به مناسبت دهه فجر امسال گفت: هموطنان پیرو سایر ادیان الهی، سهم بزرگی در انقلاب و اعتلا و پیشرفت ایران دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اسماعیل جانعلی‌پور دبیر کمیته ادیان الهی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری اعلام برنامه های این کمیته به مناسبت ایام دهه فجر که صبح روز گذشته (دوشنبه، ۹ بهمن) برگزار شد، گفت: پیروان سایر ادیان الهی که مردمانی آگاه، صبور و همدل هستند، سهم بزرگی در اعتلا و پیشرفت انقلاب و ایران داشتند.

وی افزود: دشمنان به دنبال این بودند که فضای موجود در کشور را طوری جلوه دهد که گویا پیروان ادیان توحیدی جایی در کشور ندارند و می‌خواستند فضای یأس را در میان پیروان ادیان توحیدی ایجاد کنند ولی به واسطه انقلاب اسلامی و قانون اساسی امروز پیروان ادیان الهی نقش مهمی در اداره کشور دارند.

جانعلی پورگفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یک اتفاق بزرگ در قرن بیستم بود که دشمنان فکر می‌کردند این اتفاق پایدار و ماندگار نخواهد بود، ولی امروز با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی، شاهدیم که این انقلاب پایدار مانده و نگاه آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی آن روزبه‌روز در دیگر کشورها نفوذ کرده و الگوی مقاومت در تمام منطقه شده است.

دبیر کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی دهه فجر اضافه کرد: ادیان الهی شهدای بسیاری را تقدیم کشور کرده‌اند و این نشان می‌دهد پیروان ادیان الهی، جمهوری اسلامی را بنا به گفته امام راحل نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر قبول دارند.

وی با اشاره به فداکاری و رشادت های هم وطنان پیروان دیگر ادیان الهی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گفت: همه ما ایرانی هستیم و بنابر تکلیف وطن دوستی و وطن خواهی برای اعتلای ایران عزیز تلاش می‌کنیم. حس وطن‌دوستی پیروان ادیان الهی سبب شده تا کشور در مقابل توطئه دشمنان مصون باقی بماند.

جانعلی پور گفت: در ایام دهه فجر، ۶ استان ویژه برنامه‌هایی را برای پیروان ادیان الهی تدارک دیده اند.

کشیش گریگوریس نرسسیان نماینده شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال در این نشست گفت: این روزها ما شاهد ظلم علیه مردم فلسطین و غزه هستیم و متأسفانه چشم و گوش دولت‌های غربی نسبت به وقوع این ظلم بسته شده و امیدواریم هرچه زودتر این ظلم پایان بپذیرد.

دکتر یونس حمامی لاله‌زار، خاخام اعظم کلیمیان ایران، نیز در ادامه گفت: همه ما در یک‌ کشور زندگی می‌کنیم و یک‌ ملت هستیم و به همین دلیل انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه هست و همه باید تلاش کنیم تا انسجام ملی ادامه یابد و برای اعتلای میهن عزیز تلاش کنیم.

موبد مهراب وحیدی، نماینده جامعه زرتشتیان ایران، نیز تاکید کرد: ماه بهمن، ماه پاکی و ماه نیک است و بهمن به واسطه نیک‌اندیشی ایرانیان ارزشمند است و نیک‌اندیشی مردم ایران انقلاب اسلامی را رقم زد. دهه فجر جشن فرهنگی و جشن بزرگ ملی است. همه ما باید برای سربلندی ایران تلاش کنیم و همه ما ملت واحده هستیم. ما زرتشتیان با اندیشه نیک مردم ایران در ۲۲ بهمن همراه و همگام هستیم و خود را جدا از جامعه ایران نمی‌دانیم. زرتشتیان ایران در روز ۲۲ بهمن حضور پرشوری خواهند داشت و اتحادشان را با ملت ایران به نمایش خواهند داشت.

کشیش یوبالیت آلدو نماینده کلیسای شرق آشوری نیز در این نشست خبری گفت: کلیسای آشوری فرارسیدن دهه فجر را تبریک می‌گوید و اعلام می‌کنیم که در ایام دهه فجر حضور پرشوری خواهیم داشت. ما باید تلاش کنیم تا ایران عزیز ما قدرتمندتر از همیشه باشد و لازم است در این زمینه اتحاد و انسجام داشته باشیم.

 جانعلی‌پور در ادامه این نشست گفت: در دولت سیزدهم تلاش ما این بوده نگاه گذشته اصلاح شود و یکی از این اصلاحات این بوده که واژه اقلیت را حذف کردیم و واژه پیروان ادیان الهی را جایگزین آن کردیم.

در جریان این نشست هر یک از نمایندگان پیروان ادیان الهی برنامه‌های شاخص و محوری به مناسبت ایام الله دهه فجر را تشریح کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا