بین‌المللسیاسی

دبیرکل سازمان ملل حمله موشکی به مجدل شمس را محکوم کرد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای حمله موشکی به منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی را محکوم کرد و نسبت به تشدید خشونت‌ها در منطقه هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از وبگاه سازمان ملل، در بیانیه دبیرکل سازمان ملل ضمن محکومیت کشته شدن ۱۲ کودک و نوجوان در جریان این حمله، آمده است: من عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های جان باختگان اعلام کرده و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل می‌کنم.

این بیانیه می‌افزاید: غیر نظامیان و به ویژه کودکان نباید به تحمل خشونت‌های وحشتناکی که منطقه را فرا گرفته است، ادامه دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از همه طرف‌ها می‌خواهم تا حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و بار دیگر بر فراخوان همیشگی خود از همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها تاکید می‌کنم.

گوترش در این بیانیه با تاکید بر اینکه همه طرف‌ها باید به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی پایبند باشند، می‌افزاید: طرف‌ها باید بار دیگر به اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متعهد شوند و به توقف درگیری‌ها بازگردند.

به نوشته وبگاه سازمان ملل، قطعنامه ۱۷۰۱ مصوب شورای امنیت در سال ۲۰۰۶، با هدف پایان دادن به جنگ آن سال بین (رژیم) اسرائیل و حزب‌الله، خواستار پایان دادن به خصومت‌ها، خروج نیروهای اسرائیلی از لبنان و ایجاد منطقه غیرنظامی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا