بین‌المللسیاسی

سازمان ملل: رفتار غیرانسانی با کودکان فلسطینی جنایت جنگی است

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین در اظهاراتی گفت که رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی با کودکان فلسطینی جنایت جنگی محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا از الجزیره، فرانچسکا آلبانیز گفت: آنچه در بازداشتگاه سدیه تیمان برای زندانیان فلسطینی اتفاق افتاد، عمدی و در تبانی با مسئولان زندان بود و این اتفاقات ناراحت‌کننده است و من از سکوت رسانه‌های غربی شوکه شدم.

وی افزود: زندانیان فلسطینی ده‌ها سال است که مورد رفتار غیرانسانی قرار گرفته‌اند و این رفتار پس از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) افزایش یافته است.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، اضافه کرد: مقامات اسرائیلی مرتکب جنایات می‌شوند زیرا می‌دانند که محاکمه نخواهند شد.

آلبانیز در پایان گفت که هیچ کلمه‌ای برای توصیف جنایاتی که نظامیان صهیونیست علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم انجام می‌دهند، وجود ندارد.

پیش تر صحنه‌هایی از یک فایل ویدیوئی پخش شده از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، تجاوز جنسی نظامیان صهیونیست به یک اسیر فلسطینی در بازداشتگاه سدیه تیمان در صحرای نقب را نشان می‌داد.

به گزارش ایرنا، از زمان شروع جنگ علیه نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی بازداشتگاه سدیه تیمان را به محل نگهداری فلسطینی‌های به اسارت برده شده از نوار غزه تبدیل کرده است و آنها را در شرایط غیرانسانی نگهداری می‌کند؛ به طوری که دست و پا و چشمان آنها را تمام مدت بسته و آنها در معرض شکنجه‌های وحشیانه قرار می‌دهد و از حیث پزشکی هم به آنها رسیدگی نمی‌کند.

در همین رابطه، دفتر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی ۲۳ صفحه‌ای و براساس شواهد مستند، از آزار و اذیت و شکنجه مرگبار زندانیان فلسطینی در چنگ رژیم صهیونیستی خبر داد.

در هفته جاری نیز روزنامه واشنگتن در مصاحبه با برخی شاهدان و زندانیان آزاد شده از چنگ رژیم صهیونیستی، به آزار جنسی، سیستماتیک و مرگبار فلسطینی‌ها اذعان داشت و بازداشتگاه سدیه تیمان را «گوانتانامویی دیگر» توصیف کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا