بین‌المللسیاسی

انتقاد سازمان ملل از افزایش کمک‌های مالی آمریکا برای نسل‌کشی در غزه

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی در اظهاراتی از افزایش کمک‌های مالی آمریکا برای نسل کشی در نوار غزه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، فرانچسکا آلبانیز گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی در انتقاد از کشتار مدرسه التابعین در شهر غزه گفت، این بودجه هر بار با استفاده بیشتر تل آویو از بمب‌های مرگبار افزایش می‌یابد. این بمب‌ها اجساد قربانیان را تا حدی متلاشی می‌کند که دیگر قابل شناسایی نیستند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی افزود: شناسایی اجساد قربانیان قتل عام مدرسه التابعین اکنون با وزن گیری انجام می‌شود و وزن هر کیسه ۷۰ کیلوگرمی معادل یک فرد بالغ است.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی پیشتر نیز در این باره به شبکه خبری الجزیره گفته بود هیچ کشور متمدنی نمی‌تواند نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان را بپذیرد. رژیم صهیونیستی قوانین و نظام بین‌المللی را به تمسخر می‌گیرد و اموال اروپا را برای کشتن فلسطینی‌ها به کار می‌گیرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که در کشتار جدید رژیم صهیونیستی در مرکز شهر غزه در بامداد روز شنبه بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

در همین راستا، انس الشریف خبرنگار الجزیره در غزه گزارش داد که اشغالگران مدرسه «التابعین» در محله الدرج را بعد از نماز صبح بمباران کردند که با توجه به حضور بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر در مدرسه واقع در خیابان النفق ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد.

در همین راستا، وزارت بهداشت غزه روز گذشته با اعلام آمار کل شهدا و مجروحان جنگ اعلام کرد که هویت شماری از شهدای این حمله هنوز شناسایی نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا