اجتماعی

کاهش دما در نیمه شمالی کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: از پنجشنبه (۲۵ مرداد) در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و از جمعه (۲۶ مرداد) در نیمه شمالی کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: چهارشنبه (۲۴ مرداد) در استان‌های مازندران و گلستان بارش پراکنده و بعد از ظهر در خراسان شمالی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: پنجشنبه تا یکشنبه (۲۵ تا ۲۸ مرداد) در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و روزهای جمعه و شنبه (۲۶ تا ۲۷ مرداد) علاوه بر مناطق فوق در شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: این وضعیت در پنج روز آینده در بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات ،هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و جنوب و جنوب شرق فارس نیز دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: در پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق ، جنوب شرق ، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: از پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و از جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش دما رخ خواهد داد. این کاهش دما تا یکشنبه هفته آینده تداوم دارد.

وی اضافه کرد:دریای خزر پنجشنبه تا یکشنبه و خلیج فارس جمعه و شنبه مواج خواهد شد..

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۵ مرداد) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۶ مرداد) صاف تا قسمتی ابری ، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدی با کمترین و بیشترین دمای ۲۴ و ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ و ۴۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا