بین‌المللسیاسی

حماس: آواره کردن فلسطینی ها به سلاحی برای صهیونیستها تبدیل شده است

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: رژیم صهیونیستی از آواره کردن پیاپی ساکنان نوار غزه به عنوان سلاح استفاده می کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «سما» الرشق افزود: دشمن اشغالگر از آوارگی و کوچاندن اجباری غیرنظامیان بی گناه در نوار غزه به عنوان سلاحی برای درهم شکستن اراده و افزایش رنج های آن ها استفاده می کند.

وی اضافه کرد: کوچاندن اجباری آوارگان از شمال خان یونس و شرق دیرالبلح به مناطق موسوم به امن، ابزاری برای مجازات جمعی و کشتار آن ها است.

الرشق اظهار داشت: مجبور کردن متوالی هزاران غیرنظامی به کوچ، به جمع شدن آن ها در یک مکان و با شرایط نامناسب، نقض آشکار همه قطعنامه ها و قوانین بین المللی است و به بحرانی انسانی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: هدف از این اقدام نظامیان اشغالگر، زمینه سازی برای جنایت و کشتار ساکنان نوار غزه و ادامه جنایت های ضد انسانی اشغالگران است.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: دولت آمریکا، مسئول ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی همزمان با مذاکرات آتش بس در شهر دوحه است.

الرشق از نهادهای بین المللی، حقوقی و جامعه جهانی خواست به صورت فوری به وظایف قانونی و انسانی خود به منظور توقف کشتار ملت فلسطین اقدام کنند.

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای، از ساکنان مناطقی از خان یونس و دیرالبلح در مرکز نوار غزه خواست، این مناطق را تخلیه کنند.

رژیم صهیونیستی، علت این درخواست را شلیک موشک از این مناطق به سمت نظامیان اشغالگر اعلام کرده و از آغاز عملیات جدیدی در این مناطق خبر داده است.

به گزارش ایرنا گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از جنوب فلسطین علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذر ماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه و یک وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و دارو ویران شده است.

وزارت بهداشت غزه روز پنجشنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۴۰ هزار و ۵ نفر رسیده است.

براساس این گزارش، شمار زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا