بین‌المللسیاسی

زاخارووا از حمله اوکراینی‌ها به پل کورسک با موشک‌های آمریکا خبر داد

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که اوکراین احتمالا از موشک‌های ساخت آمریکا تحت عنوان «هیمارس» برای حملات به منطقه کورسک واقع در قلمروی فدراسیون روسیه استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، اوکراین از موشک‌های ساخت کشورهای غربی، احتمالا موشک‌های هیمارس ساخت ایالات متحده، برای تخریب پل روی رودخانه سیم در کورسک استفاده کرده است. این حمله تلفاتی بر جای گذاشت.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که تخریب پل مذکور اولین ضربه به منطقه با چنین تسلیحاتی بوده است.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه روسیه اوکراین را متهم کرده است که از راکت‌های غربی که احتمالا ساخت آمریکا هستند، برای تخریب پل روی رودخانه سیم در منطقه کورسک استفاده می‌کند. این حمله که گفته می‌شود جان داوطلبانی را که در حال تخلیه غیرنظامیان بودند، گرفته است، نشان‌دهنده اولین استفاده گزارش شده از چنین تسلیحاتی در این منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اواخر روز جمعه در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام این خبر را اعلام و پیامدهای جدی این حمله را برجسته کرد.

ماریا زاخارووا گفت: «در نتیجه حمله به پل روی رودخانه سیم در منطقه گلوشکوو، این پل به طور کامل تخریب شد و داوطلبانی که به تخلیه جمعیت غیرنظامی کمک می‌کردند، کشته شدند.»

در تازه‌ترین تحولات مرتبط با عملیات اوکراین علیه قلمروی روسیه،‌ رسانه انگلیسی نوشت سربازان اوکراینی درگیر در حمله به منطقه کورسک روسیه، درست چند هفته پیش از این نفوذ، توسط متخصصان نظامی انگلیس آموزش دیده بودند.

سه‌شنبه گذشته بود که نیروهای اوکراینی بزرگترین حمله خود را به قلمرو روسیه از زمان آغاز درگیری‌ها در فوریه ۲۰۲۲ انجام دادند. این حمله به منطقه کورسک روسیه البته توسط نیروهای ارتش روسیه متوقف شد اما هنوز هم سربازان اوکراینی یک‌سری از شهرک‌ها در منطقه در اختیار خود دارند.

بر اساس نوشته روزنامه انگلیسی تایمز، «یک ماه پیش از آنکه این نیروهای اوکراینی به سمت کورسک بروند، برخی از اعضا به انگلیس اعزام شدند تا ظرف چند روز یک‌سری آموزش‌ها را تحت نظارت سربازان انگلیسی بیاموزند. تمرکز اصلی این دوره ‌آموزشی حملات به ساختمان‌های بلندمرتبه بوده است.»

مقام‌های غربی حمله اوکراین به کورسک روسیه را مورد استقبال قرار داده و از آن حمایت کردند اما مطلع‌بودن پیش از حمله یا دخیل بودن در آن را رد کردند. این در حالیست که میخائیل پودولیاک مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اخیرا گفته بود: «گفتمان‌هایی بین شرکای اوکراین درباره حمله به قلمرو روسیه وجود داشت اما نه در سطح علنی.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا