بین‌المللسیاسی

معاون بایدن برای برعهده گرفتن وظایف ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در پی بالا گرفتن حرف و حدیث درباره وضعیت جسمانی و ناتوانی ذهنی جو بایدن در انجام امور، دوشنبه اعلام کرد که در صورت لزوم آماده برعهده گرفتن وظایف ریاست جمهوری است.

به گزارش ایرنا از “وال استریت ژورنال” هریس در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال در پاسخ به این سوال که آیا آماده خدمت به آمریکا به دلیل سن بایدن است، پاسخ داد که در صورتی که شرایط سن بایدن ایجاب کند، وی آماده انجام وظایف رییس جمهور است.

هریس گفت: “من آماده خدمت هستم. در این مورد بحثی وجود ندارد.”

او افزود که افرادی که کارش را دیده اند هیچ شکی در مورد شایستگی او ندارند.

وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که در ماه‌های اخیر، هریس به طور فزاینده‌ای درگیر وظایف جدی و متعددی شده است و به مسائل مربوط به جنگ اسرائیل در غزه پرداخته است.

پیش از این، وال استریت ژورنال گزارش داده بود که مردم آمریکا دیگر ویژگی های لازم برای یک رهبری کشور را در بایدن که اکنون ۸۱ ساله است نمی بینند. اشتباهات بایدن به شدت بر روی جایگاه او در میان شهروندان آمریکایی تأثیر گذاشته و بایدن نتوانسته یک ارتباط عاطفی با رای دهندگان ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، متحدان دموکرات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای دفاع از او در برابر ادعاهای جنجالی بازپرس ویژه هستند که گفته است رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا نمی تواند نقاط عطف مهم زندگی خود را به یاد بیاورد.

دموکرات ها در تلاش هستند از اهمیت ادعاهای بازپرس ویژه مبنی بر اینکه بایدن بیش از حد فراموشکار شده است، بکاهند.

بایدن ساعاتی پس از انتشار گزارش رابرت هور بازپرس ویژه درباره جابجایی اسناد محرمانه که حافظه او را زیر سوال می‌برد، با لحنی خشمگینانه نتیجه‌گیری گزارش در مورد حافظه خود را رد و تاکید کرد که برخلاف ادعای هور، وی سال درگذشت پسرش بو بایدن را فراموش نکرده است.

بایدن در پاسخ به این ادعای بازرس ویژه مبنی بر اینکه او برای به یاد آوردن زمان مرگ فرزندش تقلا می کند، گفت: «او اصلا با چه جراتی این موضوع را مطرح می‌کند؟ حافظه من مشکلی ندارد».

رابرت هور بازپرس ویژه درباره جابجایی اسناد محرمانه از سوی بایدن نتیجه‌گیری کرده است که او اسناد محرمانه را «عمدا نگه داشت و فاش کرد» اما دادستان ویژه تصمیم گرفته است که اتهامی به او وارد نکند.

روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود هشدار داد که راهبرد دولت جو بایدن برای ارتباط با آمریکایی‌ها و مساله سن او، افکار عمومی در ایالات متحده را دچار تردید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا