بین‌المللسیاسی

کرملین: اظهارات وزیر دفاع آمریکا در مورد جنگ ناتو با روسیه کاملا غیر مسوولانه است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت که اظهارات لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مورد اینکه شکست اوکراین به جنگ ناتو و روسیه منجر خواهد شد، “بسیار غیرمسئولانه” است.

به گزارش جمعه شب ایرنا از “آناتولی” پسکوف در یک نشست مطبوعاتی در مسکو گفت: این اظهارات یکی دیگر از سخنان بسیار غیرمسئولانه است که در روزهای اخیر شنیده ایم. ما اظهارات این چنینی را در برخی پایتخت های اروپایی و اکنون از خارج از اروپا می شنویم و این اظهارات منجر به تشدید بیشتر تنش ها خواهد شد.

آستین روز پنجشنبه در جلسه استماع کنگره که مربوط به بستری شدن خود در بیمارستان در ژانویه بود، گفت اگر اوکراین سقوط کند، روسیه و ناتو ممکن است وارد یک درگیری نظامی مستقیم شوند.

او ادعا کرد که اگر اوکراین شکست بخورد، رهبری روسیه «به این کشور بسنده نخواهد کرد».

وزیر دفاع آمریکا افزود: «به صراحت بگویم، اگر اوکراین سقوط کند، من واقعاً معتقدم که ناتو با روسیه درگیر خواهد شد».

سخنگوی کرملین تاکید کرد چنین اظهاراتی نشان می دهد که روسیه در ابراز نگرانی از پیوستن اوکراین به ناتو حق داشته است.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس دیپلماتیک در آنتالیای ترکیه گفت که اظهارات لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مورد اینکه شکست اوکراین منجر به جنگ ناتو و روسیه خواهد شد، ثابت کرد که آمریکا برای این جنگ برنامه دارد.

لاوروف اظهار کرد، معنای این اظهارات این است که در صورت شکست اوکراین، ناتو باید به مصاف روسیه برود. او در یک لغزش راهبردی، آنچه را که دولت آمریکا در ذهن داشت، آشکار کرد.

وی افزود، پیش از این، آنها می گفتند که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اوکراین شکست بخورد، زیرا ولادیمیر پوتین ولادیمیر رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین بسنده نمی‌کند و بالتیک، لهستان، فنلاند را تصرف خواهد کرد. این اظهارات آشکار و بدون ابهام آستین نشان می دهد ما (روسیه) چنین برنامه‌ ای نداریم و نمی‌توانیم داشته باشیم، اما آمریکایی‌ها به دنبال این موضوع هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا