ایرانبین‌المللسیاسی

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: گفتگوی دبیرکل سازمان ملل با سفیر ایران در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل برای تسلیت به دولت و ملت ایران در پی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفتگو کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر سازمان ملل، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز گذشته به وقت محلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دبیرکل سازمان ملل پس از سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران، تماسی با مقامات ایرانی داشته است؟ گفت: دبیرکل سازمان ملل امروز صبح با نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفتگو کرد تا پیام تسلیت و همدردی خود با مردم و دولت ایران را تقدیم کند.

دوجاریک در پاسخ به این سوال که آیا دبیرکل سازمان ملل نگران تاثیر این حادثه بر ثبات منطقه است؟ گفت که این سوالی است که باید از تحلیلگران پرسیده شود. ما می دانیم که جانشینان طبق قانون اساسی ایران انتخاب می شوند.

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مسائل حقوق بشری ایران و نیز درگذشت رئیس جمهور ایران گفت که دبیر کل سازمان ملل هیچگاه درباره مسایل حقوق بشری کوتاهی نکرده اما نگرانی ها دلیلی بر عدم ابراز همدردی نمی شود.

دوجاریک در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح این مسایل در گفتگو با مقامات ایرانی گفت که دبیر کل سازمان ملل بطور مکرر این مسایل را با مقامات ایرانی مطرح می کرد.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به دولت و ملت ایران و خانواده های آنان تسلیت گفت.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز گذشته به وقت محلی در بیانیه ای کوتاه که نسخه ای از آن در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت، اعلام کرد: «دبیرکل سازمان ملل از در گذشت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همکارانشان در سانحه سقوط بالگرد در ۱۹ ماه مه ناراحت شده است.»

دوجاریک تصریح کرد: «دبیر کل سازمان ملل متحد صمیمانه تسلیت خود را به خانواده های آن مرحومان و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز می دارد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا