ارمنستانسیاسی

درگیری پلیس و معترضان در مقابل مجلس ارمنستان

در حالی که نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان روز گذشته در یک جلسه پرسش و پاسخ با قانونگذاران ارمنی شرکت کرده بود، تجمع هزاران معترض در مقابل پارلمان ارمنستان با دخالت پلیس این کشور به خشونت کشیده شد.

هزاران نفر از هواداران جنبش «تاووش برای میهن» به رهبری باگرات گالستانیان در جریان جلسه پرسش و پاسخ پاشینیان با قانونگذاران ارمنی، مقابل پارلمان این کشور در مرکز شهر ایروان تجمع کردند.

به دنبال این تجمع، نیروهای پلیس این کشور در صحنه حاضر شده و برای متفرق کردن معترضان از نارنجک‌های صوتی استفاده کردند که بر اثر درگیری میان طرفین، حداقل ۹۰ نفر از معترضان دستگیر و ۳۰ نفر از آنها مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

گالستانیان در سخنانی در جریان این تجمع از معترضان خواست تا از خروج پاشینیان از پارلمان ارمنستان جلوگیری کنند و تاکید کرد: مردی که باعث شکست و سرافکندگی ارمنستان شده است، نباید بتواند آزادانه به محل کار خود برود و درد و رنجی که مردم این کشور به خاطر تصمیمات وی متحمل شده‌اند را نادیده بگیرد.

از سوی دیگر پاشینیان از اقدامات پلیس ارمنستان دفاع کرد و از تریبون پارلمان این کشور، گفت: نیروهای پلیس وظایفی را که قانون به آنها محول کرده است، انجام می‌دهند.

گالستانیان پیش از این در سخنانی در گردهمایی هواداران جنبش «تاووش برای میهن» در میدان جمهوری ایروان با انتقاد از روند مذاکرات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفته بود که توافقنامه میان ایروان و باکو به جای تقویت صلح، در حقیت نشان‌دهنده اعطای مجموعه‌ای از امتیازات یکجانبه به خواسته‌های بی‌پایان جمهوری آذربایجان است.

هواداران جنبش تاووش برای میهن از روز یکشنبه (۲۰ خرداد) با برپا کردن چادرهایی در مقابل پارلمان این کشور تحصن کرده و خواستار استیضاح پاشینیان شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا