ایرانسیاسی

وزیر ارتباطات: ۲۰ مورد قطعی فیبر نوری در انتخابات شناسایی و خنثی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی و خنثی‌ کردن ۲۰ مورد خرابکاری و قطعی فیبر نوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

عیسی زارع‌پور امروز در جریان افتتاح نمایشگاه بین المللی «الکامپ ۲۷» در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایرنا افزود: اتفاق خوبی که در ۲ دوره انتخابات مجلس و ریاست جمهوری رخ داد این بود که مردم می‌توانستند با مدرک غیر از شناسنامه نیز رای دهند. البته طبق قانون برای ریاست جمهوری فقط کارت ملی نیاز بود و برای مجلس مدارک هویتی دیگر نیز قابل ارائه بود.

وی بیان‌داشت: این مساله مستلزم این بود که زیرساخت‌های ارتباطی کشور بتواند استعلامات برخط را مدیریت کرده و پاسخ دهد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: روز گذشته اتفاق بسیار خوبی که رخ داد این بود از ۵۸ هزار و۶۴۰ شعبه فعال در سراسر کشور، فقط یک شعبه در وزارت کشور مشکل فنی داشت و متصل نشده بود.

زارع‌پور تصریح کرد: معنی این تعداد اتصال این است که تا دور افتاده‌ترین نقاط روستایی و صعب العبور که صندوق رای رفته بود، پوشش ارتباطی برای استعلامات در کشور وجود داشت.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ۹۷ درصد استعلامات از طریق «ای. پی. ان» انجام شد که معنی آن این است که در ۹۷ درصد مواقع اینترنت نسل سوم، چهارم و ۴.۵ در دسترس مردم بوده است. آمارهایی که ما داریم را واقعیت‌های میدانی نیز ثابت کرده است و در واقع دسترسی به شبکه ارتباطی در همه جای کشور وجود دارد.

وی افزود: این شبکه پایداری خوبی داشت، زیرا ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط انجام شد و قطعی‌ها کمتر از یک درصد بوده است. تلاش‌هایی زیادی توسط خرابکاران انجام شد که با قطع فیبر نوری اختلال ایجاد و انتخابات را دچار مساله کنند.

زارع‌پور ادامه‌داد: ۲۰ مورد تلاش سهوی و عمدی داشتیم که بیشتر آن عمدی بود. ۹ مورد قطعی داشتیم که بلافاصله ۴۰۰ تیم اتصال فیبر نوری که در سراسر کشور بودند آن‌ها را شناسایی و خنثی کردند. نتیجه نیز این شد که بیش از ۹۹.۳ استعلامات در زمان برگزاری انتخابات به شکل برخط انجام شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا