ایرانبین‌المللسیاسی

کاظمی‌قمی: ایران رویکرد سازنده‌ای نسبت به افغانستان دارد

نماینده رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفت: تهران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و همسایه‌ای که بیش‌ترین تاثیر را از بحران‌های چند ده ساله این کشور دیده است، رویکرد سازنده‌ای نسبت به افغانستان دارد.

به گزارش ایرنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در حاشیه نشست ۲ روزه دوحه ۳ درباره افغانستان، گفت‌وگوهای ثمربخشی به درخواست نمایندگان ویژه کشورهای مختلف از جمله هلند، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، نروژ، سوئیس، آلمان، ترکمنستان، اتحادیه اروپا و هیات دولت سرپرست افغانستان» داشتیم.

وی گفت: تبیین نگرانی‌های مشترک، ایجاد کمیته‌های تخصصی، جستجوی راه‌های برون‌رفت از بحران و ارزیابی تمهیداتی به منظور ایجاد ثبات و امنیت پایدار در افغانستان از محورهای مهم این نشست‌ها و رایزنی‌ها بود.

کاظمی قمی تصریح کرد: تاکید کردیم که تهران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و همسایه‌ای که بیش‌ترین تاثیر را از بحران‌های چندده ساله این کشور دیده است، رویکرد سازنده‌ای نسبت به افغانستان دارد و ضمن هشدار درباره پیامدهای تجدید مداخلات بیگانگان بر ابتکارات منطقه‌ای برای حل مسأله افغانستان تاکید کردیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا