ایرانبین‌المللسیاسی

باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در شبکه ایکس به مناسبت سالروز هدف قرار هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا نوشت: نقض حقوق بشر ملت ایران از سوی آمریکا پیوسته در شکل‌های گوناگون از جمله با اعمال تحریم‌های ظالمانه تداوم دارد.

به گزارش ایرنا، علی باقری کنی در این پیام افزود: سی و شش سال از اقدام ناجوانمردانه و تروریستی آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس می‌گذرد. نقض حقوق بشر ملت ایران از سوی آمریکا پیوسته در شکل‌های گوناگون از جمله با اعمال تحریم‌های ظالمانه تداوم دارد.

وی همچنین در پیامی دیگر در شبکه ایکس تصریح کرد: امروزه حمایت همه جانبه آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر در فلسطین برگ خونین دیگری از دفتر جنایات رهبران ایالات متحده در ارتکاب نسل‌کشی، قتل عام، تحمیل قحطی، اشغال و ویرانی به شمار می‌آید. جمهوری اسلامی ایران با قدرت در مقابل این جنایات ایستادگی کرده و علی‌رغم تمامی این فشارها، بالیده است.

باقری افزود: دخالت‌های غیرقانونی آمریکا در نقاط مختلف دنیا این کشور را به یکی از مهمترین ناقضان حقوق بشر در جهان تبدیل کرده است. اقدامات یکجانبه و استفاده از ابزار تحریم‌ها و حمایت همه‌جانبه و بی‌قید و شرط از نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی از فاجعه‌بارترین اقدامات ضد حقوق بشری است که آمریکا تاکنون مرتکب شده است. امروز معنای حقوق بشر آمریکایی در رفتار آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه بر همگان آشکار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا