ارمنستانایرانسیاسی

سفیر ایران در ارمنستان: زمان مسیر ترانزیتی ایران به اروپا دو روز کاهش می‌یابد

مهدی سبحانی روز گذشته پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به سوالات خبرنگار ارمنی پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری فارس، مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان صبح روز جمعه با حضور در سفارت ایران در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و پس از آن به سوالات درباره انتخابات ایران و مسیر ترانزیتی ایران و ارمنستان پاسخ داد.

وی در این مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار درباره رقابت ترانزیتی آذربایجان و ارمنستان گفت: «ارمنستان به عنوان… یک الترناتیو بسیار جدی در کریدور شمال-جنوب است، خصوصاً این که از طریق ارمنستان و گرجستان ارتباط ما با دریای سیاه نزدیک‌تر می‌شود. استفاده از این مسیر به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب یک امر قطعی است و زیرساخت‌های آن هم شروع شده است و شروع بخش جنوبی این کریدور در ارمنستان با قرارداد آگاراک-کاجاران آغاز شده است».

سبحانی با اشاره به اقدامات دولت ارمنستان گفت: «دولت ارمنستان بخش قابل توجهی بودجه برای توسعه زیرساخت‌ها و جاده در جنوب به سمت ایران اختصاص داده و این یک امر بسیار مبارکی است». وی همچنین ضمن تشریح وضعیت پروژه اعلام کرد: «بخش اولیه (عملیات اجرایی) از آگاراک تا کاجاران شروع شده است. بخش دوم، تونل کاجاران است که مناقصه آن به زودی اعلام می‌شود و بخش سوم هم از بعد از تونل کاجاران تا سیسیان است که مناقصه آن در آینده نه چندان دور اعلام خواهد شد. کار آغاز شده و ما امیدوار هستیم که چند سال آینده زیرساخت‌های این مسیر آماده شود».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا