ایرانسیاسی

بهادری جهرمی در آخرین جلسه هیأت دولت سیزدهم: دولت سیزدهم دولت تصمیم و اقدام بود

سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم دولت تصمیم و اقدام بود و در مورد موضوعات معطل مانده تصمیم‌گیری و اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز چهارشنبه  در آخرین جلسه هیأت دولت سیزدهم به ارائه گزارشی کلی از عملکرد دولت سیزدهم پرداخت.

وی گفت: در راستای گفتمان دولت شهید رئیسی در جهت مردمی‌سازی، پای نمایندگان مردم، نخبگان و اندیشمندان به کمیسیون‌های تخصصی دولت باز شد و بانکی از نخبگان بدون توجه به گرایش سیاسی آن‌ها برای حضور در دانشگاه‌ها و اندیشکده‌ها تشکیل شد. علاوه بر اینکه همکاری بسیار نزدیکی در این دولت با همه قوا و نهادها ایجاد شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پیش از این برای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه اجرایی تدوین نمی‌شد، اظهار کرد: خیلی‌وقت‌ها این سیاست‌ها روی میز می‌ماند و اجرایی نمی‌شد، در این دولت برای اولین باربرای ۹ سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه‌های جامع اقدام دولت تدوین شد و به مجمع تشخیص مصلحت نظام و ارسال شد.

بهادری جهرمی افزود: ایجاد سامانه ویژه‌ای برای پیگیری تکالیف قانونی از دیگر اقدامات دولت بوده است، به نحوی که امروز قانونی نداریم که ابلاغ بشود وآئین نامه اجرایی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه با افزایش ۱۵ درصدی پرونده های ورودی نسبت به دولت قبل مواجه بودیم، سرعت رسیدگی در جلسات کمیسیون‌های دولت افزایش پیدا کرد، به نحوی که در طول ۳ سال ۳۰۵۳ جلسه کمیسیون‌های دولت اعم ازتخصصی و فرعی داشتیم، تقریبا سالی ۱۰۰۰ جلسه، یعنی به طور میانگین روزی ۳ جلسه برگزار می‌شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پرونده های به نتیجه رسیده در این دولت ۲۲ درصد نسبت به قبل افزایش داشت، افزود: یعنی دولت سیزدهم به گواهی آمار دولت تصمیم و اقدام بود و در مورد موضوعات معطل مانده تصمیم‌گیری و اقدام کرده است.

بهادری جهرمی گفت: در حوزه سخنگویی ۱۴۲ نشست خبری و جلسه پرسش و پاسخ، و ۲۲۳ نشست تبیینی در این سه سال برگزار شد؛ در نشست‌های خبری بیشترین سوالات در مورد سیاست خارجی، انرژی، مسکن، خودرو و تورم بود، در حوزه نشست‌های تبیینی بیشترین دیدار با دانشجویان ۶۰ دیدار و بیشترین جامعه مخاطب جوانان، ۹۸ دیدار با جوانان بوده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا