بین‌المللسیاسی

آنروا درباره کمبود آب آشامیدنی و شیوع عفونت‌های پوستی در نوار غزه هشدار داد

آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورنزدیک (آنروا) درباره کمبود آب آشامیدنی و وضعیت بحرانی سیستم فاضلاب و شیوع عفونت‌های پوستی در نوار غزه هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، آژانس آنروا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه در شرایط غیرانسانی زندگی می‌کنند تا جایی که دسترسی به آب بسیار محدود شده و وضعیت سیستم فاضلاب نیز بحرانی است و این امر منجر به افزایش عفونت‌های پوستی و بیماری‌های دیگر می‌شود.

این آژانس تاکید کرد: نوار غزه نیاز به کمک‌های انسانی بیشتر و ارسال منظم سوخت برای فراهم کردن آب تمیز است. این منطقه همچنین به لوازم بهداشتی از جمله صابون نیاز دارد.

پیش از این، فیلیپ لازارینی رئیس آژانس آنروا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دستگاه های اسرائیل هر روز دستور صادر می‌کنند تا مردم نوار غزه را مجبور به جابجایی در داخل این منطقه کنند و این مساله باعث بروز هرج و مرج و ترس و وحشت شده است.

وی افزود: در بسیاری از مواقع، مردم نوار غزه تنها چند ساعت زمان دارند تا تمام دارایی خود را برداشته و دوباره پیاده راه بیفتند و یا با استفاده از گاری‌ نقل مکان کنند.

لازارینی با بیان اینکه تقریبا همه ساکنان نوار غزه تحت تاثیر این دستورات قرار گرفته و بسیاری از آنها از آغاز جنگ در نوار غزه حداقل یک بار در ماه مجبور به جابجایی شده‌اند، گفت: یکی از شهروندان غزه به تیم‌های آنروا اعلام کرده است که در عرض ۱۰ ساعت ۲ بار مجبور به جابجایی شده است و در کل مردم دنبال جای امن هستند.

وزارت بهداشت فلسطین روز یکشنبه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) ۳۹ هزار و ۳۲۴ فلسطینی شهید و ۹۰ هزار و ۸۳۰ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین افزود که به دلیل ادامه حملات، پیکر شماری از شهدا همچنان در زیر آوار باقیمانده و نهادهای امدادی قادر به کشف و انتقال آنها به مراکز بهداشتی نیستند.

این خبر در حالی منتشر می شود که سازمان هلال احمر فلسطین امروز هشدار داد که در نتیجه تداوم سیاست قحطی در نوار غزه، جان هزاران بیمار، کودک و غیرنظامی در این منطقه در خطر است.

سازمان هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: شیوع قحطی و گرسنگی در نوار غزه منجر به شهادت شمار زیادی شده است که بیشتر این شهدا کودک هستند.

هلال احمر فلسطین همچنین نسبت به در خطر بودن جان هزاران فلسطینی دیگر در نوار غزه در نتیجه قحطی هشدار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر اقدامات جدی برای شکستن محاصره و صدور مجوز ورود کمک‌ها به صورت مداوم به نوار غزه صورت نگیرد، جان هزاران نفر در خطر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا