بین‌المللسیاسی

دیدگاه صاحب‌نظر روس درباره تنبیه رژیم متجاوز

معاون پیشین دومای دولتی (مجلس سفلی) و رئیس مرکز اورشلیم روسیه با محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، آرمان آزادی قدس را یادآور شد و گفت: تلاش برای تحقق این آرمان به عنوان اصلی‌ترین هدف در مقابله با رژیم صهیونیستی همزمان با مجازات این رژیم متجاوز باید مدنظر باشد.

سرگئی بابورین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود:‌ صهیونیسم جهانی در اسرائیل و آمریکا باید به خاطر تمام جنایاتی که علیه مردم فلسطین و ترور رهبران این سرزمین و نیز کشورهای منطقه انجام داده است، مجازات شود.

وی با اشاره به پیشینه تروریسم بین‌المللی در غرب، ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا در عراق و ترور اسماعیل هنیه در تهران را یادآور شد و گفت: جامعه روسیه، این اقدامات تروریستی را قاطعانه محکوم می‌کند.

این صاحب‌نظر روس گفت: البته باید توجه داشت که اسرائیل با اقداماتی همچون ترور شهید هنیه، به دنبال تحریک ایران به اقدام نظامی علیه اسرائیل است تا تهران را به آغاز تجاوز متهم کند.

وی ادامه داد:‌ از این رو، بسیاری از اقدامات و تلاش‌های سیاسی برای پاسخ به جنایات اسرائیل نیاز است اما در عین حال، برای اینکه تسلیم تحریکات تل‌آویو نشد، متجاوز باید مجازات شود.

بابورین با تأکید بر آرمان رهایی قدس و آزادی سرزمین‌های اشغال شده فلسطین توسط صهیونیست‌ها گفت: این موضوع نیاز به عملیات ویژه و هدفمند جداگانه‌ای دارد و نیازمند همبستگی سیاسی دوستان ایران است؛ این همان موضوعی است که ما باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم و این همان چیزی است که باید اصلی‌ترین هدف در مقابله با رژیم صهیونیستی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا