بین‌المللسیاسی

اتحادیه اروپا یورش وزیر تندروی صهیونیست به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اقدام ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در یورش به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، بورل در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: اتحادیه اروپا اقدام بن گویر در ورود تحریک‌آمیز به مسجدالاقصی و نقض وضعیت موجود این مکان مقدس را به شدت محکوم می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با اشاره به بیانیه نشست شورای انجمن اتحادیه اروپا و اردن در ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) در بروکسل، اظهار کرد: ما بار دیگر بر درخواست رهبران اتحادیه اروپا برای حفظ وضعیت موجود اماکن مقدس در بیت‌المقدس از جمله با توجه به نقش ویژه اردن در این موضوع تاکید می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، حدود یک هزار و ۴۰۰ شهرک نشین اسرائیلی به سرکردگی بن گویر روز سه‌شنبه به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند و به این مکان مقدس هتک حرمت کردند. شهرک نشنیان اسرائیلی همچنین در صحن مسجدالاقصی دست به حرکات و شعارهای تحریک آمیز زدند.

این یورش به مناسبت سالگرد موسوم به ویرانی «هیکل» که مورد ادعای تل آویو است، انجام شده است. رژیم اسرائیل می‌خواهد بر مسجدالاقصی سیطره یابد و آن را تخریب کند زیرا به عقیده موهوم آنها در زیر این مسجد، «هیکل» مورد ادعایی آنها قرار دارد و آنها به دنبال ساخت دوباره این هیکل به جای مسجدالاقصی هستند.

هتک حرمت به مسجدالاقصی در حالی است که اسرائیل از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) جنایات علیه نوار غزه را آغاز کرده است و تاکنون در این حملات ددمنشانه بیش از ۳۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۹۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

در این مدت کرانه باختری و قدس اشغالی نیز صحنه درگیری نظامیان اسرائیلی با فلسطینیان خشمگین بوده است که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان بی‌دفاع به شهادت رسیده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا