ارامنه اصفهان و جنوب ایرانایرانسیاسی

گقارد منصوریان: باید پاسخ دندان‌شکنی به اسرائیل بدهیم

منصوریان گفت: پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی برای کشورمان حیثیتی است و مسلما باید پاسخ سنگین و دندان‌شکنی به ترور هنیه توسط اسرائیل بدهیم.

گقارد منصوریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی گفت: ترور یک فرد سیاسی، فردی که حامی مردمش بود و برای زنان و کودکان ملت فلسطین فداکاری می‌کرد و برای آزادی سرزمین خود و احقاق حقوقشان مبارزه می‌کرد و مهمان کشورمان بود اقدامی بسیار فاجعه‌بار و یک رفتار خارج از عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی بود.

وی اظهار کرد: پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی برای کشورمان حیثیتی است و مسلما و قطعا باید پاسخ سنگین و دندان‌شکنی به این عملیات تروریستی بدهیم، اما باید مسائل سیاسی و وضعیت کنونی عرصه بین‌الملل را در نظر بگیریم تا بتوانیم جوابی در خور آن به صهیونیست‌ها بدهیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی که عملیات وعده صادق اتفاق افتاد وضعیت با الان متفاوت بود و نوع حمله هم تفاوت داشت و در جواب حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه حمله گسترده موشکی اتفاق افتاد و نیرو‌های نظامی و مسئولان برای پاسخ به این اقدام تروریستی اسرائیل باید وضعیت را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: ما در وضعیتی قرار داریم که متاسفانه عرصه بین‌الملل از اسرائیل حمایت می‌کند هرچند کشور‌هایی هستند که از حقوق فلسطینیان صحبت می‌کنند و از کشتاری که اسرائیل در غزه و سایر سرزمین‌های اشغالی به راه انداخته است صحبت می‌کنند و واکنش‌هایی صورت گرفته که نمونه بارز آن کشور ارمنستان است که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته و این یک اقدام بسیار عالی و به موقعی بوده که این کشور انجام داده است.

منصوریان اظهار کرد: فشار‌ها در عرصه بین‌الملل پس از عملیات وعده صادق ۲ که علیه ایران راه می‌افتد را باید به‌وسیله رسانه، اطلاع‌رسانی و طبق حقوق بشر و روابط بین‌الملل پاسخ دهیم، چون ما اجازه پاسخ دادن و گرفتن انتقام را داریم چراکه وقتی مهمان ما را در پایتخت کشورمان به شهادت می‌رسانند مسلما ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و سکوت کنیم و باید جواب دهیم و انتقام بگیریم و کشور‌های جهان این را درک می‌کنند.

وی افزود: این هجمه توسط رسانه‌هایی که علیه ما هستند انجام می‌شود و ما باید این اقدام آنها را به‌وسیله رسانه و اطلاع‌رسانی خنثی کنیم.

نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اسرائیل به‌دنبال گسترش جنگ است و کشور‌های اروپایی، آمریکا و ناتو می‌توانند وارد این جنگ شوند و ایران باید این مسئله را در نظر داشته باشد و اقداماتش را طوری انجام دهد که در این برهه زمانی وارد جنگ با اسرائیل نشود.

منصوریان گفت: بقای نتانیاهو و اسرائیل در این وضعیت با شکست در حمله اسرائیل به فلسطین صورت گرفت و وجهه‌ای که از ارتش آن به خاک کشیده شد باعث شد الان فقط با ادامه جنگ و کشتار خود را حفظ کند و وجهه و پرستیجی که از آن رفته را برگرداند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا