ایرانبین‌المللسیاسی

اسلامی: ارتباط ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌ شکل پایدار ادامه دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی از دیدار و گفت وگوی خود با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد و تصریح کرد، ارتباط ایران با آژانس به‌ شکل پایدار ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی شب گذشته با انتشار متنی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: همزمان با نخستین روز برگزاری شصت وهشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با جناب آقای رافائل گروسی مدیر کل آژانس در وین دیدار و گفت‌وگو کردم.

وی افزود: در دیدار با مدیر کل آژانس مروری بر وضعیت فی‌مابین داشتیم. به آقای گروسی اعلام شد که با جدیت توسعه صنعت هسته‌ای ایران را در چارچوب ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دنبال می‌کنیم که این مساله مورد حمایت آژانس قرار دارد.

اسلامی تصریح کرد: در این نشست پیشنهاد بهره‌گیری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: خوشبختانه گفتگویی مثبت در جلسه با مدیر کل آژانس داشتم و اعتقاد دارم که این دیدار یک گام رو به جلو محسوب می‌شود؛ مهم‌ترین پیام این جلسه آن بود که دنیا بداند ارتباط ایران با آژانس به‌شکل پایدار ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی با عملیات فشار روانی و سیاه‌نمایی … این روند دچار آسیب نخواهد شد و ما نیز این روند مثبت را حفظ خواهیم کرد.

تشریح دیدارهای حاشیه نشست عمومی آژانس از زبان اسلامی

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان داشت: در دو روز گذشته با مقامات کشورهای روسیه، مجارستان نروژ و همچنین مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت‌وگوهایی پیرامون توسعه همکاری‌ها داشتیم.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و معاون رئیس جمهور در پیامی که در حساب شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، نوشت: در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی فرصت مناسبی ایجاد شد تا نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با مقامات عالی رتبه کشورها به منظور توسعه همکاری های دوجانبه و دیپلماسی هسته ای دیدار و مذاکره داشته باشند.

وی افزود: در دو روز گذشته با مقامات کشورهای روسیه، مجارستان نروژ و همچنین مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت و گوهایی پیرامون توسعه همکاری ها داشتیم و انشاالله در روزهای آتی نیز دیدارهایی با دیگر نمایندگان کشورهای عضو آژانس انجام خواهد شد.

اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در نشست با رییس شرکت دولتی روس اتم بر گسترش همکاری های صلح آمیز هسته ای و زمان بندی همکاری‌های توافق شده برای ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر بحث و تبادل نظر داشتم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در دیدار با وزیر امور خارجه کشور مجارستان نیز بر لزوم توسعه همکاری های دو کشور در بخشهای مختلف صلح آمیز هسته ای نظیر حوزه های آموزشی تحقیقاتی و توسعه فناوری و همچنین راکتور و نیروگاه ها و نیز تنظیم مقررات برای حوزه ایمنی هسته ای تاکید شد.

وی همچنین اظهار داشت: همچنین در دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین المللی در وین با قائم مقام وزارت امور خارجه نروژ نشستی مشترک داشتیم و علاوه بر بررسی همکاری‌های دوجانبه ضرورت اجرای تعهدات کشورهای غربی عضو برجام مورد بحث قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا