بین‌المللسیاسی

چین خواستار خویشتنداری طرف ها درگیری در خاورمیانه شد

سفیر چین در سازمان ملل از همه طرف‌ها خواست تا خویشتنداری کنند و از اظهارات و اقدامات تحریک‌آمیز برای جلوگیری از تشدید تنش ها در خاورمیانه یا حتی خارج شدن اوضاع از کنترل خودداری کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، فو کونگ در نشست عمومی مجمع عمومی سازمان ملل درباره اجرای نتایج کنفرانس ها و اجلاس های بزرگ سازمان ملل متحد گفت: در حال حاضر نباید هیچ تاخیری در حفظ صلح در خاورمیانه وجود داشته باشد.

فو با ابراز تاسف از مسئله فلسطین به عنوان “بزرگترین زخم بر وجدان بشر” هشدار داد که جنگ در غزه همچنان ادامه دارد و هر روز باعث تلفات غیرنظامیان بیشتری می شود، درگیری ها به لبنان کشیده شده و جنگی تمام عیار در حال گسترش است. خاورمیانه “در آستانه ورود به بحران بزرگ” است.

وی گفت: «ما خواستار احترام مؤثر به حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی همه کشورها هستیم، با همه اقداماتی که هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین‌الملل را نقض می‌کند، مخالفیم و همه حملات خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم.»

نماینده دائم چین تاکید کرد: در دستیابی به آتش بس همه جانبه نباید هیچ تاخیری وجود داشته باشد و راه حل اساسی در راه کار دو کشوری وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا