
هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز دوشنبه و پس از حدود ۱۸ ساعت گفتوگو و رایزنی فشرده، ساختمان محل برگزاری مذاکرات را ترک کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، هیأت ایرانی در جریان این مذاکرات در نشستهای دوجانبه و چهارجانبه با حضور هیأت آمریکا و میانجیگران پاکستانی و قطری شرکت و مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره روند اجرای یادداشت تفاهم و شرایط ورود به مذاکرات توافق نهایی مطرح کرد.
قطر و پاکستان پس از پایان رایزنیها با صدور بیانیهای مشترک، از توافق طرفها بر سر نقشهراه ۶۰ روزه، تشکیل کمیته عالی و آغاز کارگروههای فنی خبر دادند. بر اساس این بیانیه، گفتوگوهای فنی تا پایان هفته در بورگناشتوک ادامه خواهد یافت.
مذاکرات فنی ایران و آمریکا نیز در مورد سازوکارهای اجرای یادداشت تفاهم اسلام آباد و تشکیل گروههای فنی مربوطه از امروز دوشنبه در سوئیس برگزار می شود.
ریاست هیات ایران در مذاکرات فنی بر عهده کاظم غریب آبادی، معاون وزیر خارجه است.
براساس این گزارش در هیأت فنی ایران کارشناسان حوزه سیاسی، اقتصادی و حقوقی حضور دارند. این مذاکرات فنی با حضور نمایندگان ایران، آمریکا و دو کشور میانجی مذاکرات پاکستان و قطر در سوئیس برگزار میشود.



