ارمنستانایران

آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه شهید فهمیده ایروان

مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان،  جمعی از معلمان، اولیا و دانش‌آموزان برگزار شد.

به گزارش کانال تلگرامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، در این مراسم، مهدی سبحانی با تاکید بر اهمیت علم‌آموزی و توجه ویژه به تعلیم و تربیت، سخنرانی کردند و از دانش‌آموزان خواستند که با تلاش و پشتکار برای ساختن آینده‌ای بهتر درس بخوانند. ایشان بیان داشتند که: «توانایی در دانایی است» و دانش‌آموزان را تشویق کردند که از فرصت‌های تحصیلی خود به بهترین شکل بهره‌برداری کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه صحبت‌های خود از معلمان درخواست کردند که در کنار علم‌آموزی، مفاهیم انسانی مانند احترام به دیگران، راست گویی، وفای به عهد، احترام به یکدیگر، معاشرت و همزیستی مسالمت‌آمیز را به دانش‌آموزان آموزش دهند. ایشان افزودند: «فرزندان ما باید با فرهنگ غنی ایرانی که سرشار از صلح، نوعدوستی و معاشرت است، آشنا شوند.» همچنین ایشان به اهمیت گفت‌وگو به عنوان راهکاری برای حل مشکلات تاکید کرده و از معلمان خواستند که به دانش‌آموزان بیاموزند چگونه از طریق گفت‌وگو مسائل خود را حل و فصل کنند.

ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود اصول چهارگانه مدرسه شهید فهمیده را تبیین کردند. مدرسه شهید فهمیده سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان بر چهار اصل مهم زیر استوار است:

تاکید بر آموزه‌های دینی: توجه به ارزش‌های دینی و اخلاقی به عنوان یک بخش مهم از تربیت دانش‌آموزان

علم و دانش: تقویت علمی و بهره‌گیری از بهترین منابع آموزشی برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان

تعلیم و تربیت: تربیت اخلاقی، اجتماعی و  پرورش شخصیت دانش‌آموزان برای ساختن جامعه‌ای سالم  و انسانی

سلامت و بهداشت تن و روان: توجه به سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان به عنوان یک اولویت مهم

سبحانی در پایان این مراسم به اهمیت کتاب خوانی و مطالعه برای دانش آموزان پرداختند و از معلمان خواستند که با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، نقش مهمی در توسعه فکری دانش‌آموزان ایفا کنند و به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا