بین‌المللسیاسی

مجمع عمومی سازمان ملل: جنگ غزه مایه ننگ بشریت است

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی جنگ و کشتار انسان‌های بی‌گناه در نوار غزه را مایه ننگ بشریت توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، دنیس فرانسیس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را مایه ننگ بشریت توصیف و به تلفات جانی و بحران شدید غذایی در این باریکه اشاره کرد.

طبق گزارش روزنامه «العربی الجدید»، فرانسیس خواستار لغو تصمیم رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ارسال کاروان‌های مواد غذایی به شمال غزه شد و بر نیاز فوری به افزایش و تضمین دسترسی بی‌وقفه به نیازهای بشردوستانه در نوار غزه تاکید کرد.

وی در ادامه خواستار برقراری آتش‌بس و آزادی اسرا شد.

فرانسیس افزود: درگیری در غزه به حدی است که تا به حال از نظر شدت، وحشیگری و گستردگی مشابه آن را ندیده بودیم، طی شش ماه، بیش از ۳۳ هزار فلسطینی کشته شدند که اکثر آنها زن و کودک بودند، بیش از ۷۵ هزار زخمی و ۱.۷ میلیون نفر نیز آواره شدند. علاوه بر این، بیش از ۱.۱ میلیون نفر در مرحله فاجعه بار پنجم ناامنی غذایی هستند، غزه به سمت قحطی سوق داده می‌شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا کنون ۱۷۳ کارمند آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را کشته است و این بیشترین تعداد کشته در میان کارمندان سازمان ملل در یک جنگ و درگیری است.

وی ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۱۵۹ کامیون حامل کمک وارد غزه می‌شود که با توجه به نیاز روزانه به ۵۰۰ کامیون کمک‌های بشردوستانه برای خدمت رسانی به نیازمندان، بسیار کمتر از ظرفیت عملیاتی و نیاز بشردوستانه است.

فرانسیس همچنین تاکید کرد: در سایه گرسنگی گسترده و افزایش گزارش‌ها از مرگ کودکان در نتیجه آن، اسرائیل باید به طور فزاینده‌ای برای گسترش، تضمین و حفظ دسترسی بی‌وقفه به کمک‌های بشردوستانه تلاش کند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده‌ است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه در شهر غزه و شمال این باریکه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا