بین‌المللسیاسی

کاخ سفید: خواستار گسترش درگیری درمنطقه نیستیم؛ به ایران اطلاع دادیم نقشی نداشتیم

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد که واشنگتن خواستار گسترش درگیری در منطقه نیست و به تهران اطلاع داده ایم که نقشی در حمله به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه نداشته ایم.

به گزارش ایرنا، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز گذشته به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: ما نمی خواهیم درگیری در منطقه گسترش یابد.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: به ایران اطلاع دادیم که آمریکا هیچ ارتباطی با حمله به کنسولگری این کشور در دمشق ندارد.

این مقام دولت بایدن در عین حال گفت: تعهد ما به امنیت اسرائیل در رابطه با تهدید ایران و نیروهای نیابتی آن جدی است.

ژان پی یر تصریح کرد: “آمریکا از امنیت اسرائیل به ویژه در برابر این تهدیدات از سوی ایران و نیروهای نیابتی آن محافظت خواهد کرد،. این تغییری نکرده است.”

سخنگوی کاخ سفید گفت: «بدیهی است ما نمی‌خواهیم این درگیری گسترش یابد. ما به ایران بسیار واضح گفته‌ایم که در حمله دمشق دخالتی نداشتیم. ما آن را به ایران اطلاع دادیم و هشدار دادیم که از این حمله به عنوان بهانه‌ای برای تشدید تنش بیشتر در منطقه یا حمله به نیروها و پایگاههای آمریکا استفاده نکند. وارد جزئیات نخواهم شد، اما ما موضع‌ خود را بسیار واضح گفته‌ایم. شما روز گذشته نگرانی رئیس‌جمهوری راشنیدید. او تاکید کرد که حمایت ما از اسرائیل به‌ویژه در مواجهه با تهدیدهای اخیر ایران ،همواره آهنین است.»

این سخنگوی دولت جو بایدن همچنین در پاسخ به پرسشی درباره  احتمال عملیات مشترک آمریکا و شرکایش علیه ایران، گفت: «بدون این که وارد فرضیات بشوم، ما موضع خود را بسیار واضح به ایران منتقل کردیم. شفاف گفته‌ایم که از امنیت اسرائیل پشتیبانی می‌کنیم. تغییری در موضع ما ایجاد نشده است و من وارد جزئیات عملیاتی نخواهم شد.»

سخنگوی کاخ سفید درباره سفر ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) موسوم به سنتکام، به اسرائیل که قرار است پنج‌شنبه انجام شود، حاضر به ارائه هیچ توضیحی نشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا