ایرانبین‌المللسیاسی

سازمان ملل: گفت وگوها با ایران بر کاهش تنش‌ها در منطقه و یمن متمرکز بود

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که گفت وگوهای هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و سایر مقامات ایرانی بر موضوعات کاهش تنش در منطقه و جلوگیری از بروز خشونت‌های دوباره در یمن متمرکز بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز گذشته به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران و سایر مقامات ایرانی در تهران دیدار کرد.

وی افزود: گرانبرگ بر نیاز به حفظ پیشرفت بدست آمده پیرامون آتش بس سراسری در یمن، تمهیدات برای بهبود وضعیت زندگی مردم یمن و روند سیاسی به رهبری یمنی ها تحت نظر سازمان ملل تاکید کرد.

سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه گراندبرگ روشهای حفظ فضا و گفتگوی سازنده در یمن را با مقامات ایرانی بررسی کرد، گفت: گفتگوها همچنین بر کاهش تنش ها در منطقه و جلوگیری از بروز خشونت های دوباره در یمن متمرکز بود.

دوجاریک در پاسخ به سوال دیگری درباره حملات در منطقه اقلیم کردستان عراق نیز گفت: ما نگران این تشدید تنش و خطر گسترش تنشها با توجه به حملات در سوریه، عراق، دریای سرخ و  یمن هستیم. این شرایط بسیار شکننده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا