اقتصادیایران

شاوردیان با اشاره به تایید مصوبه مجلس برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها از سوی شورای نگهبان: قانون ساماندهی اجاره بها املاک به لایه‌های پنهان بازار مسکن توجه کرده است / اجرای صحیح قانون رافع مشکلات انباشته شده در حوزه مسکن

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها به لایه های پنهان و مغفول مانده موضوع اجاره‌داری و نحوه فعالیت بازیگران حوزه مسکن پرداخته شده است گفت: امیدواریم با اجرای این قانون، شاهد رفع مشکلات انباشته شده در حوزه مدیریت بازار مسکن و اجاره خانه باشیم.

آرا شاوردیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تایید قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها توسط شورای نگهبان گفـت: قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها یکی از مترقی ترین قوانین مجلس یازدهم و تکمیل کننده قوانین دیگر مجلس نظیر جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه های خالی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه است که به مدیریت بهتر و کارآمد تر بازار پرتلاطم مسکن و کاهش جولان سوداگران و سفته بازان کمک می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: قانون مذکور با تلاش های بی وقفه اعضای کمیسیون عمران مجلس و همکاری سایر نمایندگان و نیز مسئولان وزارت راه و شهرسازی و کاشناسان مرکز پژوهش های مجلس تدوین شد. در این قانون به لایه های پنهان و مغفول مانده موضوع اجاره‌داری و نحوه فعالیت بازیگران حوزه مسکن پرداخته شده است.

وی عنوان کرد: تقویت نظارت بر سکوهای آنلاین خرید و فروش مسکن، رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و تعیین ساز و کار جدید برای تعرفه خدماتی آنها، ایجاد مشوق و ضمانت اجرایی برای ثبت و تکمیل اطلاعات ملکی افراد در سامانه املاک و اسکان با هدف شناسایی دقیق‌تر خانه های خالی و تصمیم‌گیری مناسب برای مدیریت بازار، ایجاد سامانه ثبت معاملات ملکی بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک و دفاتر ثبت اسناد از جمله ویژگی‌های قانون زمین، مسکن و اجاره بها است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این قانون، شاهد رفع مشکلات انباشته شده در حوزه مدیریت بازار مسکن و اجاره خانه باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا