اجتماعی

خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور / تکرار دمای ۵۰ درجه در جنوب غرب کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ مرداد) در نقاط مختلف کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: طی پنج روز آینده در ساعات بعد از ظهر و شب در برخی نقاط هرمزگان، فارس، نیمه جنوبی و غرب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز و بویژه چهارشنبه (۳۰ و ۳۱ مرداد) بارش در این مناطق شدت بیشتری خواهد داشت همچنین گستره بارش امروز و فردا مناطقی از بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب یزد و جنوب اصفهان و از پنج شنبه تا شنبه (۱ تا ۳ شهریور) مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان و جنوب اصفهان را نیز فرا خواهد گرفت.

ضیاییان اضافه کرد: امروز و فردا در دامنه‌ها و ارتفاعات واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: امروز و فردا در برخی مناطق شرق، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، غرب و جنوب غرب، پنج شنبه و جمعه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی سه روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد سد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۱ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۵ درجه سانتیگراد و پس فردا (اول شهریور) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۶ و ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

تکرار دمای ۵۰ درجه در جنوب غرب کشور

در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در شهرهای «شوش» و «بستان» در جنوب غرب کشور به ۵۰ درجه سلسیوس رسید و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی کشور شدند.

به گزارش ایسنا، بیشینه دمای هوا در دهلران به ۴۹.۵، مهران ۴۸.۴، حسینیه ۴۸.۲، صفی آباد دزفول ۴۸ و آبادان به ۴۷.۵ درجه سلسیوس رسید این شرایط در حالیست که در شبانه روز گذشته علاوه بر گرمای هوا، رطوبت نسبی هوا نیز در برخی ایستگاه های هواشناسی جنوب غرب کشور روند افزایشی به خود گرفت به‌طوری‌که میزان بیشینه رطوبت در بندر ماهشهر به ۹۳، بهبهان ۸۷ و امیدیه به ۸۰ درصد رسید.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که گرمای هوا و شرایط شرجی امروز نیز در برخی مناطق جنوب غرب کشور ادامه دارد.

چند روزی است که گرمای هوا در جنوب غرب کشور حاکم است، به‌طوری‌که دو روز قبل بیشینه دما در پنج ایستگاه هواشناسی به ۵۰ درجه و بیشتر از آن رسید.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده که به‌تدریج دمای هوا در روزهای آینده در استان کاهش می‌یابد. این کاهش دما بین یک تا حدود پنج درجه سلسیوس تخمین زده شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، اداره کل هواشناسی ایلام نیز اعلام کرده که با کاهش نسبی دمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اندکی از شدت گرما در این استان کاسته می‌شود اما مجدد از روز جمعه مجدد روند افزایش دما در استان شروع می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا