ورزشی

بازی اعداد در لیگ بیست و سوم

فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه‌های کشور (جام خلیج فارس) در حالی شب گذشته به پایان رسید که شاهد ظهور آمار و ارقام عجیبی بودیم.

به گزارش ایرنا، با پایان رقابت‌های لیگ بیست و سوم فوتبال ایران، پرسپولیس تهران با کسب ۶۸ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و استقلال نیز با ۶۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. سپاهان اصفهان با ۵۷ امتیاز به عنوان سوم رسید. پرشورهای تبریزی در این لیگ ۵۴ امتیاز کسب کردند و در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

در پائین جدول نیز تیم صنعت نفت آبادان و پیکان به لیگ آزادگان سقوط کردند تا لیگ ایران از وجود برزیل آبادان و خودروسوران محروم شود.

پرسپولیس تهران با ۶۸ امتیاز موفق شد بهترین رکورد خود را برای جشن قهرمانی ثبت کند. پیش از پرسپولیس و در فصل بیست و یکم، تیم فرهاد مجیدی با ۶۸ امتیاز به این رکورد رسیده بود.

هر چند که پرسپولیس به رکورد استقلال مجیدی رسید اما جواد نکونام با استقلال نیز بیشترین امتیاز برای کسب عنوان دوم را کسب کرد.

رکورد ۱۰ گل استقلال در لیگ بیست و یکم دست نخورده باقی ماند و همچنین هیچ تیمی نتوانست در ۲ فصل گذشته بدون باخت جشن قهرمانی را کسب کند. تیم استقلال نکونام در این دوره تنها یک باخت را به نام خود ثبت کرد و پرسپولیس نیز ۲ باخت داشت.

استقلال تهران در فصل بیست و یکم بدون باخت به عنوان قهرمانی فوتبال ایران رسید.

صنعت نفت آبادان با ۴۹ گل خورده بدترین خط دفاعی لیگ را داشت و این تیم همچنین تفاضل گل منفی ۲۵ را به نام خود ثبت کرد. فولاد یکی از قهرمانان ادوار لیگ برتر نیز با تفاضل گل منفی ۲۰ در جایگاه دوم قرار گرفت و هوادار با تفاضل گل منفی ۱۷ سوم است.

سیدحسین حسینی و حسین پورحمیدی با ۱۸ کلین‌شیت برترین سنگربانان لیگ لقب گرفتند و با اختلاف علیرضا بیرانوند گلر یک تیم ملی را پشت سرگذاشتند.

فاصله امتیازی تیم نخست (پرسپولیس) با تیم آخر (صنعت نفت) ۴۷ امتیاز بود. صنعت نفت در این دوره تنها ۲۱ امتیاز به دست آورد. آبادانی‌ها بعد از هشت فصل به لیگ آزادگان سقوط کرد. اما فولاد خوزستان و استقلال خوزستان ۲ قهرمان سابق لیگ برتر در هفته آخر از خظر سقوط نجات پیدا کردند.

شمس آذر قزوین تیم تازه وارد لیگ با ۳۹ امتیاز در جایگاه هشتم قرار گرفت تا سعید دقیقی یکی از بهترین نتایج خود را ثبت کند. استقلال خوزستان که فصل پیش به لیگ آمده بود در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و میلیمتری از سقوط فرار کرد. این تیم سابقه عنوان قهرمانی را در فوتبال ایران دارد. پیش از این تیم سایپا یکی از قهرمانان لیگ برتر به لیگ آزادگان سقوط کرده بود.

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد حضور خود را در لیگ برتر قطعی کرده تا فوتبال دوستان شاهد هیجان این رشته در ورزشگاه لر آرنا خرم‌آباد باشند.

امید عالیشاه ششمین قهرمانی خود را با تیم پرسپولیس تهران جشن گرفت و اکنون یکی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا