ورزشی

یورو ۲۰۲۴؛ پیروزی سخت خروس‌ها در شب اولین شگفتی جام

پیروزی سخت خروس‌ها به لطف گل به خودی بازیکن اتریش

تیم ملی فوتبال فرانسه موفق شد در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ با نتیجه یک بر صفر تیم ملی اتریش را مغلوب کند.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و اتریش در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شب گذشته در ورزشگاه دوسلدورف آرنا با قضاوت خیل مانزانو برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر فرانسه به پایان رسید.

در گروه D این رقابت‌ها تیم‌های ملی هلند، لهستان، فرانسه و اتریش حضور دارند.

شاگردان دیدیه دشان که در جام جهانی ۲۰۲۲ موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شدند و بسیاری کارشناسان فوتبال، فرانسه را مدعی نخست قهرمانی یورو می‌دانند در نیمه اول توپ و میدان را در اختیار داشتند و در مقابل اتریش چشم به ضد حملات دوخته بود.

سرانجام قفل دروازه اتریش در دقیقه ۳۸ باز شد، حرکت انفرادی امباپه در سمت راست محوطه جریمه اتریش با ارسال کاپیتان فرانسه همراه شد که این ارسال با ضربه سر عجیب ماکسیمیلیان ووبر وارد دروازه اتریش شد تا دومین گل به خودی این دوره از رقابت‌ها در این دیدار به ثمر برسد.

امباپه در دقیقه ۵۵ می‌توانست در یک فرصت عالی روی پاس آدریان رابیو در موقعیت تک به تک با پنتز قرار گرفت اما ضربه این بازیکن به طرزی عجیب از کنار دروازه به بیرون رفت.

با این نتیجه تیم ملی فوتبال فرانسه با تفاضل گل کمتر نسبت به هلند در رتبه دوم قرار گرفت، در مقابل لهستان و اتریش در رتبه‌های سوم و چهارم این گروه قرار گرفتند.

ترکیب ابتدایی تیم ملی اتریش: پاتریک پنتز، استفان پوش، کوین دانسو، ماکسیمیلیان ووبر، فیلیپ اموینه، نیکلاس زیوالد،‌ مارسل سابیتزر، کنراد لایمر، کریستوف بائونم‌گارتنر، فلوریان گریلیش، میشاییل گرگوریش.

ترکیب ابتدایی تیم ملی فرانسه: مایک مینیان، تئو هرناندس، ویلیام سالیبا، دایو اوپامکانو، ژول کونده، آنتوان گریزمان، آنگولو کانته، آدرین رابیو، مارکوس تورام، عثمان دمبله و کیلیان امباپه.

اولین شگفتی جام با شکست بلژیک برابر اسلواکی رقم خورد

تیم فوتبال بلژیک با قبول شکست یک بر صفر برابر اسلواکی اولین شگفتی جام را رقم زد.

به گزارش ایرنا، در ادامه رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ و از گروه E این مسابقات از ساعت ۱۹:۳۰ شب گذشته تیم ملی بلژیک در والداشتادیون شهر فرانکفورت به مصاف اسلواکی رفت.

در شرایطی که هواداران بلژیک با تصور بُرد و تماشای یک بازی دلچسب به ورزشگاه آمده بودند اما خیلی زود شرانز شوک سنگینی را به آنها وارد کرد و اولین گل بازی را برای اسلواکی به ثمر رساند.

این گل باعث شد تا بازیکنان بلژیک زیر فشار شدید روحی و ورانی بازی را دنبال کنند و نتوانند از فرصت‌هایی که به دست می‌آورند به خوبی استفاده کرده و به گل برسند تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر اسلواکی به پایان برسد.

در نیمه دوم و در دقیقه ۵۶ روملو لوکاکو کار را به تساوی کشاند اما دقایقی بعد با بررسی تصاویر VAR این گل آفساید اعلام شد تا هواداران بلژیک مغموم و ناراحت امیدوار به دقایق باقی مانده بازی باشند. در شرایطی که بازی به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شد بازهم لوکاکو برای بلژیک گلزنی کرد اما بررسی تصاویر VAR نشان داد قبل از به ثمر رسیدن گل، توپ با دستان ایکوما اوپندا بازیکن بلژیک برخورد کرده و این گل هم مردود اعلام شد تا آه از نهاد هواداران فوتبال بلژیک به آسمان بلند شود.

این بازی در پایان با همان تک گل نیمه نخست به پایان رسید تا بلژیک بعد از جام‌جهانی فوتبال اولین شکست خود را تجربه کند.

شروع طوفانی رومانی مقابل اوکراین

تیم ملی فوتبال رومانی در چهارچوب مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال یورو موفق شد با ۳ گل اوکراین را شکست دهد.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ملی رومانی و اوکراین در چهارچوب مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه بعدازظهر روز گذشته در ورزشگاه آلیانس آرنا با قضاوت گلن نایبرگ برگزار شد که در نهایت با برتری ۳ بر صفر رومانی به پایان رسید.

تیم‌های ملی رومانی، اوکراین، بلژیک و اسلواکی در گروه E این رقابت‌ها حضور دارند.

در نیمه اول و در دقیقه ۲۹ نیکولا استانچیو از پشت محوطه ۱۸ قدم با یک شوت زیبا دروازه تیم اوکراین را باز کرد و نیمه اول به سود شاگردان یوردانسکو به پایان رسید.

در نیمه دوم در دقیقه ۵۳ رضوان مارین هافبک تیم رومانی توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند و در چند دقیقه بعد دنیس دراگوس برای بار سوم دروازه لونین را باز کرد و این دیدار در نهایت به سود رومانی به اتمام رسید.

ترکیب ابتدایی رومانی: فلورین نیتا، آندری راتیو، رادو دراگوشین، بورکا، بانکو، ماریوس مارین، دنیس من، رضوان مارین، نیکولا استانچیو، فلورینل کومان و دنیس دراگوس.

ترکیب ابتدایی اوکراین: آندری لونین، الکساندر زینچنکو، ماتوینکو، ایلیا زابارینی، یوهنی کونوپلیا، میکولا شاپارنکو، تاراس استفاننکو، ویکتور ساگانکف، گیورگی ساداکوف، میخایلو مودریک و آرتم دووبیک.

در دیدارهای روز یکشنبه نیز هلند با نتیجه ۲ بر یک برابر لهستان به پیروزی رسید، دیدار تیم های فوتبال دانمارک و اسلوونی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و دیدار تیم های صربستان و انگلیس با برتری یک بر صفر انگلیس به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا