ورزشی

سکوت در قلعه عقاب‌ها: قهرمانی طبیعت در لیگ برتر بسکتبال در اولین حضور !

تیم طبیعت اسلامشهر با پیروزی در وقت اضافه جشن قهرمانی خود را در سالن آزادی گرگان برپا کرد.

به گزارش “ورزش سه”، راند پنجم از فینال بیست‌و‌پنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال در حالی عصر روز گذشته در سالن آزادی گرگان بین شهرداری گرگان و طبیعت اسلامشهر برگزار شد که هر دو تیم دو برد در چهار بازی قبلی کسب کرده بودند.

ورزشگاه خانگی گرگان معروف به قلعه عقاب‌ها که در سه سال اخیر محلی برای برپایی جشن قهرمانی گرگانی‌ها بوده، روز گذشته هم آماده برای برپایی چهارمین جشن متوالی قهرمانی بود.

مصطفی هاشمی و تیمش در حالی که از حمایت صد درصدی هواداران گرگانی سود می‌بردند، بازی را خیلی خوب آغاز نکردند تا کوارتر سوم اختلاف امتیاز زیادی را از حریف عقب افتادند.

شاگردان مهران شاهین‌طبع اما تحت تاثیر هواداران حریف و جو سالن آزادی گرگان، در کوارتر سوم در حالی که ۱۶ امتیاز پیش بودند، برتری خود را از دست دادند.

کوارتر چهارم که حساسیت به اوج خود رسیده بود، دو تیم پایاپای پیش رفتند و در نهایت با از دست دادن موقعیت‌های لحظات پایانی از سوی دو تیم، بازی با در امتیاز ۸۰ به تساوی رسید و سرنوشت قهرمان به وقت اضافه کشیده شد.

در وقت اضافه بار دیگر با درخشش خیره کننده جردن استیونز گارد آمریکایی تیم طبیعت بود که برتری را از آن خود کرد و تلاش گرگانی‌ها برای بازگشت به بازی بی‌فایده بود. در فاصله کمتر از ۲۰ ثانیه به پایان بازی و در حالی که طبیعت ۹۸ بر ۹۴ از شهرداری گرگان پیش بود، پرتاب اشیا از سوی تماشاگران به سمت زمین به اوج خود رسید و این موضوع باعث توقف مسابقه شد. حتی وقتی داوران سعی کردند با هماهنگی نیروی انتظامی بازی را از سر بگیرند، در این کار ناموفق بودند.

در نهایت بازی بیش از نیم ساعت متوقف شد تا تماشاگران به بیرون از سالن هدایت شوند و مسابقه و مراسم اهدای جام بدون حضور تماشاگران برگزار شود!

بازیکنان دو تیم بعد از حدود یک ساعت از رختکن به زمین بازگشتند و بعد از خالی شدن سالن ۱۶ ثانیه باقی مانده بازی برگزار شد و طبیعت توانست با نتیجه ۹۹ بر ۹۴ برتری را از آن خود کرده و جام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال را بعد از ۳ سال از دست گرگانی‌ها خارج کند.

مهران شاهین‌طبع و شاگردانش در سالن خالی از تماشاگر گرگان جشن قهرمانی طبیعت اسلامشهر را برپا کردند.

جالب اینکه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز به عنوان مهمان ویژه در سالن حضور داشت و شاهد جنجال‌های به وجود آمده بود.

بهترین‌های فصل لیگ بسکتبال معرفی شدند / عنوان MVP در اختيار ستاره آمريكايى طبيعت

در پایان رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال، اسامی برترین بازیکنان بیست و پنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال در یازده بخش از سوی سازمان لیگ اعلام شد.

اسامی برترین بازیکنان این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر است:

بهترین بازیکن فینال

جردن استیونز – طبیعت

باارزش‌ترین بازیکن فصل عادی

جردن استیونز – طبیعت

بازیکن جوان سال

صارم جعفری – فولاد هرمزگان

بیشترین پیشرفت فصل

مجید رحیمیان – آورتا ساری

اخلاق ورزشی

نوید رضایی‌فر – شهرداری گرگان

بهترین امتیازآور

جردن استیونز – طبیعت

بهترین پاس گل دهنده

رسول مظفری – ذوب‌آهن اصفهان

بهترین ریباند کننده

آرمان زنگنه – طبیعت

بهترین بلاک کننده

مهدی اسماعیلی – مس کرمان

بهترین توپ‌ربا

سینا واحدی – شهرداری گرگان

بیشترین اقدام سه امتیازی

سینا واحدی – شهرداری گرگان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا