ورزشی

یورو۲۰۲۴؛ صعود پرتغال، برد بلژیک و تساوی جمهوری چک

زور گرجستان و چک به هم نرسید / گولسیانی سرانجام بازی کرد

در ادامه رقابت‌های دور دوم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، تیم‌های گرجستان و جمهوری چک به تساوی رسیدند.

به گزارش ایرنا، در ادامه دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا، تیم‌های گرجستان و جمهوری چک در چارچوب مسابقات گروه F، از ساعت ۱۶:۳۰ عصر روز گذشته به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

گرجستان و چک در شرایطی روبه‌روی هم قرار گرفتند که در بازی اول بازنده شده بودند. گرجستان ۳ بر یک مقابل ترکیه شکست خورد و چک ۲ بر یک مقابل پرتغال نتیجه را واگذار کرد، نتایجی که سبب شده بود هر دو تیم به در مسابقه عصر امروز به دنبال اولین برد باشند.

در این دیدار چک در دقیقه ۲۳ توسط آدام لوژک به گل رسید اما داور مسابقه پس از بازبینی توسط کمک داور ویدئویی، این گل را به دلیل خطای هند لوژک نپذیرفت. در ادامه تلاش دو تیم برای زدن گل ادامه داشت و در دقیقه ۴+۴۵، گئورگ میکائوتادزه توانست از روی نقطه پنالتی گرجستان را یک بر صفر پیش بیندازد تا نیمه اول با برتری گرجستان به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم فشار چک برای زدن گل مساوی بیشتر شد و پاتریک شیک در دقیقه ۵۹ توانست گل مساوی را وارد دروازه لهستان کند. در ادامه تلاش دو تیم برای زدن گل نتیجه‌ای نداشت تا در نهایت گرجستان و چک با تساوی یک بر یک به کارشان پایان دهند.

گیورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی پرسپولیس که در دیدار اول، فرصت بازی پیدا نکرده بود، در بازی امروز از دقیقه ۸۲ وارد بازی شد و دقایق پایانی را برای گرجستان بازی کرد و یک کارت زرد نیز دریافت کرد.

ترکیب ابتدایی تیم ملی گرجستان: گیورگی مامارداشویلی، ویرکولیا، گورام کاشیا، دوالی، سیتایشویلی، دااویتاشویلی، مکباویشویلی، کوچوراشویلی، کاکاباتزه، گئورگ میکائوتادزه و خویچا کواراتسخلیا

سرمربی: ویلی سانیول

ترکیب ابتدایی تیم ملی چک: جیندریچ استانک، لادیسلاو کریجی، راناک،هولس، دیوید ژوراسک، توماس سوچک، لوکاس پرو وود، ولادیمیر کوفال، آدام لوژک، پاتریک شیک و واکالاف کرنی

سرمربی: ایوان هاشک

صعود پرتغال با برتری مقابل ترکیه

تیم ملی پرتغال در دومین دیدار از مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا با برتری ۳ بر صفر برابر ترکیه به مرحله بعد صعود کرد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های فوتبال ترکیه و پرتغال در دومین دیدار مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ و از گروه F این رقابت‌ها از ساعت ۱۹:۳۰ شب گذشته در شرایطی به مصاف هم رفتند که دو تیم پیش از این بازی با ۳ امتیاز در رده‌های اول و دوم جای داشتند و تیم‌های جمهوری چک و گرجستان نیز با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم بودند.

در شرایطی که بازی به دقیقه ۲۱ رسیده بود اشتباه مدافعان ترکیه در دفع توپ کافی بود تا برناردو سیلوا پرتغال را به گل برساند. در ادامه بازیکنان سفیدپوش وینچنزو مونتلا به دنبال گل تساوی بودند اما یک اشتباه دیگر بازهم از خط دفاعی این تیم کافی بود تا آکایدین با گل‌به‌خودی، پرتغال را ۲ بر صفر پیش بیاندازد تا دو تیم با این نتیجه به رختکن بروند.

در نیمه دوم و در شرایطی که هواداران ترکیه امیدوار به بازگشت تیم‌شان به بازی بودند برونو فرناندز در دقیقه ۵۶ سومین گل پرتغال را به ثمر رساند تا اندک امیدهای آنان نیز بی‌ثمر شود.

کریستیانو رونالدو در شرایطی که می‌توانست سومین گل پرتغال را به ثمر برساند فرناندز را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این گل به نام او ثبت شود.

در ادامه تلاش دو تیم ثمری نداشت تا بازی در پایان ۹۰ دقیقه وقت‌های این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود پرتغال به پایان برسد. با این نتیجه پرتغال ۶ امتیازی شد و در صدر قرار گرفت، ترکیه با ۳ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و تیم‌های جمهوری چک و گرجستان نیز با یک امتیاز در رده‌های بعدی هستند.

معادلات صعود پیچیده شد؛ برتری بلژیک مقابل رومانی با درخشش کوین

تیم ملی بلژیک موفق شد در چارچوب دور دوم رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا (یورو۲۰۲۴) با نتیجه ۲ بر صفر تیم ملی رومانی را مغلوب کند.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال بلژیک و رومانی در چارچوب دور دوم رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا (یورو۲۰۲۴) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شب گذشته در ورزشگاه کلن (راین انرژی) با قضاوت سیمون مارسینیاک برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر صفر بلژیک به پایان رسید.

بلژیک خیلی زود موفق شد در دقیقه ۲ گل اول را به ثمر برساند. روملو لوکاکو در محوطه جریمه پاس دوکو را دریافت کرد و توپ را پشت محوطه جریمه برای شوت‌زنی تیلمانس مهیا کرد، این بازیکن نیز که در بازی گذشته در ترکیب حضور نداشت موفق شد خیلی زود با یک ضربه دقیق به کنج دروازه رومانی کیفیت بازی‌اش را به دومنیکو تدسکو ثابت کند.

در ادامه بلژیک و مخصوصا روملو لوکاکو موقعیت‌های زیادی داشتند و حتی یک بار نیز لوکاکو موفق شد روی پاس کوین دی بروینه دروازه رومانی را باز کند اما این گل به دلیل آفساید توسط VAR مردود اعلام شد.

این پایان کار نبود و بلژیک موفق شد در دقیقه ۸۰ اختلاف را به ۲ گل افزایش دهد. ضربه شروع مجدد کوئن کاستیلز دروازه بان بلژیک با اشتباه مدافعین رومانی در موقعیت تک به تک به کوین دی بروینه رسید و این بازیکن موفق شد گل دوم را وارد دروازه فلورین نیتا کند.

تیم‌های ملی بلژیک، رومانی، اسلواکی و اوکراین در گروه E این رقابت‌ها حضور دارند که با برتری اوکراین مقابل اسلواکی در دور دوم شرایط صعود در این گروه کمی پیچیده شد. با این نتیجه هر چهار تیم ۳ امتیازی شدند با توجه به تفاضل گل رومانی در صدر جدول قرار گرفت و تیم‌های بلژیک، اسواکی و اوکراین در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند تا تکلیف تیم‌های صعودکننده از این گروه به روز پایانی کشیده شود.

ترکیب ابتدایی تیم ملی بلژیک: کئون کاستیلز، تیموتی کاستانیه، آرتور تیته، ووت فائس، یان ورتونگن، یوری تیلمانس، آمادو اونانا، دودی لوکباکیو، کوین دی بروینه، جرمی دوکو و روملو لوکاکو.

ترکیب ابتدایی تیم ملی رومانی: فلورین نیتا، نیکوسر بانکو، آدری بورچا، رادو دراگوسین، آدری راتیو، ماریوس مارین، والنتین میهایلا، نیکولای استانچیو، رازوان مارین، دنیس من، دنیس دراگوس.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا