ورزشی

یورو ۲۰۲۴؛ نجات رونالدو با دستان طلایی کاستا در شب پرواز خروس‌ها در یورو

پرواز خروس‌ها در یورو / برد خفیف فرانسه برابر بلژیک

تیم ملی فوتبال فرانسه در یک بازی برتر و در شرایطی که ۲۰ موقعیت گلزنی ایجاد کرده بود با بُرد خفیف یک بر صفر برابر بلژیک، به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا راه یافت.

به گزارش ایرنا، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا از ساعت ۱۹:۳۰ شب گذشته تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و بلژیک در دوسلدورف به مصاف هم رفتند.

شاگردان دیدیه دشان در فاصله ۹ دقیقه ( ۱۵ تا ۲۴) نیمه نخست ۳ بار با کارت زرد داور مواجه شدند تا دقایق باقی مانده را احتیاط بیشتری دنبال کنند. تلاش دو تیم در نیمه نخست سرانجامی نداشت تا این بازی حساس در نیمه دوم دنبال شود.

در نیمه دوم شاگردان دیدیه دشان تلاش مضاعفی را در دستور کار خود قرار دادند تا در وقت‌های قانونی بازی صعود خود را به یک‌چهارم نهایی را قطعی کنند اما حملات گسترده خروس‌ها نتیجه‌ای در بر نداشت.

در شرایطی که آمار و ارقام این دیدار به سود فرانسوی‌ها بود شوت رندال کولو موآنی در دقیقه ۸۵ پس از برخورد با مدافع بلژیک وارد دروازه این تیم شد تا خروس‌ها در آستانه حضور یک چهارم نهایی قرار بگیرند.

در دقایق باقی مانده بلژیک روی دروازه فرانسه حملات متعددی را تدارک دید اما ضربات آنها راهی به چارچوب فرانسه نداشت تا این بازی در نهایت با برد یک بر صفر خروس‌ها به پایان برسد.

ترکیب ابندایی تیم ملی فرانسه: منیان، هرناندز، سالیبا، اوپامکانو، کونده، شوامنی، رابیو، کانته، گریزمان، تورام و امباپه.

ترکیب ابندایی تیم ملی بلژیک: کاستیلز، تیاته، فاس، فرتونخن، کاستانیه، اونانا، دی بروینه، کاراسکو، دوکو، لوکاکو و اوپندا.

نجات رونالدو با دستان طلایی کاستا / پرتغال به فرانسه رسید

تیم ملی فوتبال پرتغال در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴، در ضربات پنالتی اسلوونی را شکست داد و حریف فرانسه شد.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و اسلوونی در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شب گذشته در ورزشگاه پارک دویچه بانک شهر فرانکفورت آلمان و با قضاوت دنیله اورساتو برگزار شد که در ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافه گلی‌ نداشت، اما پرتغال در ضربات پنالتی پیروز شد.

دو تیم در طول ۹۰ دقیقه بازی نتوانستند موقعیت چندانی روی دروازه‌های یکدیگر ایجاد کنند و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

در وقت‌های اضافه اول در دقیقه ۱۰۵ رونالدو مهاجم تیم پرتغال نتوانست از ضربه پنالتی استفاده کند و توپ توسط اوبلاک دفع شد و نیمه اول وقت‌های اضافه بدون گل به پایان رسید.

رونالدو پس از خراب کردن پنالتی، برای دقایقی اشک ریخت که با دلداری هم‌تیمی‌هایش‌ مواجه شد.

در وقت‌های اضافه دوم دو تیم نتوانستند گلزنی کنند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی تیم ملی پرتغال موفق شد با درخشش کاستا دروازه‌بان خود با نتیجه ۳ بر صفر اسلوونی را شکست دهد.

کاستا هر سه پنالتی اسلوونی را مهار کرد تا ناجی رونالدو و تیمش شود.

با این اوصاف پرتغال در یک‌چهارم و در دیداری حساس به مصاف فرانسه خواهد رفت.

ترکیب ابتدایی تیم ملی پرتغال: دیوگو کاستا، ژوآئو کانسلو، روبن دیاز، پپه، نونو مندز، ویتینیا، ژائو پالینیا، برونو فرناندز، برناردو سیلوا، رافائل لیائو و کریستیانو رونالدو

ترکیب ابتدایی تیم ملی اسلوونی: یان اوبلاک، بالکووچ، جاکا بیجول، درکاسیچ، کارمیکنیچ، ام لاکار، السنیک، گنزدا سرین، پتار استوجانوویچ، بنجامین ششکو و آندراز اسپورار

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا