ورزشی

یورو ۲۰۲۴؛ صعود سه‌شیرها و لاله‌های نارنجی به نیمه‌نهایی / ترمز شگفتی‌سازی سوئیس و ترکیه کشیده شد

صعود انگلیس به نیمه‌نهایی در ضیافت پنالتی‌ها / ترمز شگفتی‌سازی سوئیس کشیده شد

تیم فوتبال انگلیس با پیروزی برابر سوئیس به مرحله نیمه‎‌نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.

به گزارش ایرنا، در ادامه رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا، تیم‌های انگلیس و سوئیس از ساعت ۱۹:۳۰ شب گذشته در وررشگاه مرکور اسپیل شهر دوسلدروف به مصاف هم رفتند.

دو تیم در شرایطی روبرو هم قرار گرفتند که انگلیس با برتری برابر اسلواکی و سوئیس با پیروزی مقابل ایتالیا در مرحله یک‌هشتم نهایی، راهی جمع ۸ تیم برتر پایانی یورو شده بودند و در این بازی به دنبال صعود به نیمه‌نهایی بودند.

دنیله اورساتو ایتالیایی در حالی سوت شروع مسابقه را زد که سه‌شیرها نسبت به بازی‌های قبلی رو به جلوتر و روان‌تر بازی می‌کردند، هر چند در طرف مقابل سوئیسی‌ها با توجه به شگفتی‌سازی مرحله قبل و حذف لاجوردی‌ها، با یک دفاع فشرده اجازه خلق موقعیت جدی را روی دروازه یان زومر نمی‌دادند.

بازی آرام دو تیم سبب شد تا نیمه اول با کمترین موقعیت جدی گلزنی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم هم همان بازی بدون موقعیت ادامه پیدا کرد تا دروازه‌بانان دو تیم در حال تجربه کردن روز بی‌دردسری باشند، به خصوص که با گذشت دو سوم از زمان مسابقه، حتی یک شوت داخل چارچوب هم از سوی دو تیم زده نشد.

در ادامه اما این سوئیس بود که روی یک غافلگیری به گل رسید تا یخ مسابقه را بشکند. در دقیقه ۷۵، پاس عرضی فابیان ریدر در شش قدم با اشتباه مدافعان انگلیس به بریل امبولو رسید و این بازیکن هم با یک ضربه مطمئن دروازه انگلیس را باز کرد تا سوئیس در عین ناباوری یک بر صفر پیش باشد.

فشار انگلیس برای جبران گل خورده در ادامه بیشتر شد و یوکیان ساکا در دقیقه ۸۰ با یک شوت زمینی و دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه سوئیس را باز کرد تا نتیجه یک – یک شود.

تا پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم برای زدن گل دوم بی‌نتیجه ماند تا انگلیس و سوئیس با تساوی یک – یک در وقت‌های قانونی به کارشان پایان دهند و کار برای تعیین تیم برنده به دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه هم توپی از خط دروازه‌ه عبور نکرد تا ضربات پنالتی، تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی را مشخص کند.

در ضربات پنالتی انگلیس با درخشش پیکفورد توانست با نتیجه ۵ بر ۳ و در مجموع با نتیجه ۶ بر ۴ سوئیس را شکست دهد و به نیمه‌نهایی یورو صعود کند.

ترکیب اولیه تیم ملی انگلیس: جردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، ازری کنسا، کایران تریپیه، کوبی مینو، دکلان رایس، بوکایو ساکا، جود بلینگام، فیل فودن و هری کین.

سرمربی: گرت ساوت‌گیت

ترکیب اولیه تیم ملی سوئیس: یان زومر، ریکاردو رودریگز، مانوئل آکانجی‌، فابیان شار، میشل ابیشر، گرانیت ژاکا، رمو فرویلر، فابیان ریدر، روبن وارگاس و بریل امبولو.

سرمربی: مورات یاکین

هلند حریف انگلیس در نیمه‌نهایی شد / پایان رویا پردازی‌ ترکیه

تیم فوتبال هلند با برتری مقابل ترکیه به مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف انگلیس شد.

به گزارش ایرنا، در چهارمین و آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم جام ملت‌های اروپا که به میزبانی آلمان در حال پیگیری است، شب گذشته هلند و ترکیه به مصاف هم رفتند که لاله‌های‌ نارنجی با برتری دو بر یک، راهی نیمه‌نهایی شدند.

ترکیه با هدایت وینچنزو مونتلا عملکرد بهتری در نیمه نخست داشت و در دقیقه ۳۵ با ضربه سر آکایدان‌ مدافع پیش‌تاخته‌ خود با گل رسید.

در نیمه دوم روند بازی‌ تغییر کرد و تعویض‌های‌ رونالد کومان‌ موجب شد تا هلند حملات مختلفی را طراحی کند.

در دقیقه ۷۰ ارسال ممفیس‌ دپای‌ با ضربه‌ سر استفان دی‌فرای‌ همراه شد تا بازی‌ به تساوی برسد.

حملات هلند ادامه یافت و در ۷۶ پاس عالی دومفریس‌ با ضربه گودی‌ خاکپو همراه شد و توپ پس از برخورد به مدافع ترکیه تبدیل به گل شد.

بازیکنان ترکیه در ۱۰ دقیقه پایانی چند موقعیت مناسب داشتند که با واکنش‌های خوب دروازه‌بان‌ هلند تبدیل به گل نشد.

با این اوصاف، هلند با صعود به نیمه‌نهایی حریف انگلیس شد. در دیگر بازی‌ نیمه‌نهایی فرانسه به مصاف اسپانیا می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا