ورزشی

المپیک ۲۰۲۴ پاریس در هوای بارانی افتتاح شد

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رودخانه سن برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سی و سومین دوره بازی های المپیک به میزبانی پاریس فرانسه برگزار می شود. مراسم افتتاحیه المپیک ساعت ۲۱ شب گذشته به وقت تهران در هوای رودخانه سن  برگزار شد و ساعت یک بامداد به پایان رسید.

مشعل المپیک نیز که به شکل بالن بود، در آخرین قسمت مراسم روشن شد و به هوا رفت.

ورزشکاران در حالی که هوا بارانی بود در رودخانه سن و محل برگزاری افتتاحیه حاضر شدند.

آغاز مراسم افتتاحیه با رژه کشورها

بلافاصله با آغاز مراسم افتتاحیه، رژه کشورها در قایق شروع شد.

یونان به عنوان مهد بازی‌های المپیک به عنوان اولین کشور رژه رفت. پس از آن تیم پناهندگان رژه رفت و به ترتیب از افغانستان و آفریقای جنوبی رژه بقیه کشورها آغاز شد.

رژه کاروان ایران در افتتاحیه المپیک 

کاروان ایران با کشورهای هند، اندونزی در یک قایق قرار داشت. ندا شهسواری و مهدی الفتی پرچمداران ایران بودند.

رژه سه کشور میزبان المپیک 

آخرین کشورهایی که رژه رفتند، سه  کشور استرالیا میزبان المپیک ۲۰۳۲، آمریکا میزبان المپیک ۲۰۲۸ و در نهایت فرانسه میزبان المپیک ۲۰۲۴ رژه بودند.

هر از این کشورها در یک قایق اختصاصی حضور داشتند.

نورافشانی برج ایفل با رژه کشور فرانسه 

زمانی که کشور فرانسه میزبان المپیک ۲۰۲۴ در رودخانه سن رژه رفت، نورافشانی در برج ایفل که نماد  شهر پاریس است، اتفاق افتاد.

تماشای افتتاحیه المپیک از بالکن خانه

در کنار قایق هر کشوری قایق های نجات نیز قرار دارند و در صورتی که ورزشکاری به داخل آب پرتاب شود، برای نجات او وارد عمل خواهد شد.

خیلی از مردم فرانسه از بالکن منازلشان در حال تماشای مراسم افتتاحیه هستند.

در حالی که سیمونه بایلز ستاره دنیای ژیمناستیک به دلیل تمرین در مراسم افتتاحیه حاضر نیست، پدر و مادرش در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کردند.

معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار در تاریخ فرانسه 

 در ادامه مراسم افتتاحیه، مجسمه‌ شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار در تاریخ فرانسه به نمایش گذاشته شد. این افراد به زبان فرانسوی، انگلیسی، عربی،چینی و هندی معرفی شدند.

حمل پرچم کمیته بین المللی المپیک با اسب آهنین

پرچم کمیته بین المللی المپیک که تصویری از پنج حلقه المپیک است، توسط فردی که صورت او نامشخص بود حمل شد. این شخص سوار بر اسب آهنین مسیر رودخانه سن را طی کرد و پرچم را محلی برد که باید به اهتزاز در می‌آمد.

پس از اهتزاز پرچم کمیته بین المللی المپیک و کشور فرانسه ، توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک سخنرانی کرد. سپس سوگندنامه ورزشکاران توسط پرچمداران فرانسه قرائت شد.

 توماس باخ عنوان کرد: در جهانی که جنگ‌ها و درگیری‌ها آن را از هم پاشیده‌اند، به لطف همبستگی است که می‌توانیم امشب همه دور هم جمع شویم. ما ورزشکاران ۲۰۶ کمیته ملی المپیک و تیم المپیک پناهندگان IOC را متحد می کنیم. به بهترین المپیک خوش آمدید. المپیکی ها خوش آمدید.

ورود زیدان و نادال به صحنه افتتاحیه المپیک 

فردی که چهره نامشخصی داشت، مشعل المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به زیدان اسطوره فوتبال فرانسه تحویل داد. زیدان هم مشعل را به رافائل نادال داد و او را در آغوش گرفت.

مشعل المپیک ۲۰۲۴ روشن شد

برای روشن شدن مشعل المپیک پاریس زین‌الدین زیدان اسطوره فوتبال فرانسه و رافائل نادال تنیس‌باز مطرح جهان وارد صحنه شدند. زیدان مشعل را تحویل گرفت و آن را به دست رافائل نادال تنیس‌باز مطرح جهان داد و  سپس او را در آغوش گرفت.

نادال مشعل را به داخل قایق حمل کرد و سپس قایق مسیر رودخانه سن را پشت سر گذاشت و مشعل را به مشعل‌داران دیگر تحویل داد. سرنا ویلیامز تنیس‌باز مطرح زن جهان نیز در قایق حمل مشعل حضور داشت.

مشعل المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شکل بالن بود که پس از روشن شدن به هوا رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا