ورزشی

همراه با رقابت‌های پارالمپیک پاریس؛ نگاهی به برترین قهرمانان پارالمپیک تاریخ

برخی از پارالمپین‌ها با کسب مدال‌های طلای متعدد در چندین رشته ورزشی در چندین دوره رکوردهایی را ثبت کرده‌اند که برترین قهرمان طلایی تاریخ پارالمپیک را تشکیل داده‌اند.

به گزارش ایرنا از اسپورت استار، هفدهمین دوره بازی‌های تابستانی پارالمپیک از هفتم تا هجدهم شهریور ماه در پاریس برگزار خواهد شد.

ورزشکاران برتری که بیشترین مدال طلا را در بازی‌های پارالمپیک زمستانی کسب کرده‌اند، بشناسید:

تریشا زورن هادسون (ایالات متحده آمریکا) ۳۲ مدال طلا

پرافتخارترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک، تریشا زورن هادسون از ایالات متحده است. پاراشناگر آمریکایی ۴۶ مدال شامل ۳۲ مدال طلا، ۹ مدال نقره و ۵ مدال برنز کسب کرد. زورن هادسون با یک بیماری ژنتیکی چشم به دنیا آمد که او را نابینا کرد. او اولین بار در ۱۶ سالگی در پارالمپیک آرنهم ۱۹۸۰ شرکت کرد و هفت مدال طلا کسب کرد. او در سال ۲۰۱۲ به تالار مشاهیر پارالمپیک بین المللی و در سال ۲۰۲۲ به تالار مشاهیر المپیک و پارالمپیک ایالات متحده راه یافت.

بئاتریس هس (فرانسه) ۲۰ مدال طلا

بئاتریس هس پارا شناگر فرانسوی با ۲۰ مدال طلا، در ۵ بازی پارالمپیک در رتبه دوم این فهرست قرار دارد. هس به دلیل فلج مغزی به پارا شنا روی آورد. او اولین رقابت خود را در بازی‌های پارالمپیک استوک ماندویل و نیویورک ۱۹۸۴ انجام داد و چهار مدال طلا به دست آورد. او پرچمدار فرانسه در بازی‌های آتلانتا ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ سیدنی بود.

سارا استوری (بریتانیا) ۱۷ مدال طلا

سارا استوری یک پاراشناگر و پارادوچرخه سوار بریتانیایی است که قرار شده برای نهمین بار در پارالمپیک شرکت کند. او بدون دست چپ خود به دنیا آمد و موفق‌ترین قهرمان پارالمپیک بریتانیا در تاریخ است. او اولین شنای خود را در سال ۱۹۹۲ در سن ۱۴ سالگی در بارسلونا انجام داد و دو مدال طلا کسب کرد. او سه مدال طلای دیگر در پاراشنا در المپیک آتلانتا به دست آورد. وی در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن به پارا دوچرخه‌سواری روی آورد و از آن زمان تاکنون ۱۲ مدال طلای دیگر کسب کرده است.

یوناس جاکوبسون (سوئد) ۱۷ مدال طلا

یوناس جاکوبسون یک پاراتیرانداز سوئدی است که در ۱۰ بازی پارالمپیک از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۶ شرکت کرده است. او با ناتوانی جسمی به دنیا آمد و مجبور شد از ویلچر استفاده کند. او پس از تشویق پدر و مادر و دو برادرش که آنها هم تیرانداز هستند شروع به تیراندازی کرد. وی با ۱۷ مدال طلا موفق‌ترین مرد پارالمپیک تاریخ است.

جسیکا لانگ (ایالات متحده آمریکا) ۱۶ مدال طلا

جسیکا لانگ یک پاراشناگر آمریکایی است که در بازی‌های پاریس شرکت خواهد کرد. او با مشکلی در پاهایش به دنیا آمد و در ۱۳ ماهگی از یک پرورشگاه روسی به فرزندی پذیرفته شد. پنج ماه بعد، پاهای او را از زیر زانو قطع کردند تا بتواند پاهای مصنوعی را در اختیار بگیرد و راه رفتن را یاد بگیرد. جسیکا برای اولین بار در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن شرکت کرد و در سن ۱۲ سالگی سه مدال طلا کسب کرد. از آن زمان، او ۱۳ مدال طلای دیگر کسب کرده است.

روبرتو مارسون (ایتالیا) ۱۶ مدال طلا

روبرتو مارسون پارالمپین ایتالیایی در دوومیدانی، پارا شنا و پارا شمشیربازی شرکت کرد. مارسون در سن ۱۶ سالگی نتوانست دیگر از پاهایش استفاده کند. او اولین بار در پارالمپیک به عنوان یک پاراورزشکار در سال ۱۹۶۴ در پرتاب نیزه شرکت کرد. وی همچنین سه مدال طلا در رشته شمشیربازی در بازی‌های ۱۹۷۲ هایدلبرگ آلمان کسب کرد. مارسون در سال ۲۰۱۱ در سن ۶۷ سالگی درگذشت.

مایک کنی (بریتانیا) ۱۶ مدال طلا

مایک کنی یک پاراشناگر بریتانیایی است که از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۸ در چهار پارالمپیک شرکت کرد و ۱۶ مدال طلا کسب کرد و کنی در حین کار از نردبان سقوط کرد و در سن ۲۶ سالگی در سال ۱۹۷۱ فلج شد. او اولین بازی خود را در پارالمپیک در سال ۱۹۷۶ در تورنتو انجام داد و سه مدال طلا کسب کرد. او در سه دوره بعدی به ترتیب سه، پنج و پنج مدال طلا به دست آورد. .

ایهار بوکی (بلاروس) ۱۶ مدال طلا

ایهار بوکی یک پاراشناگر کم بینای اهل بلاروس است که در بازی‌های پارالمپیک پاریس شرکت خواهد کرد. بوکی ۳۰ ساله در سه پارالمپیک اخیر شرکت کرده است. او در اولین حضور خود در لندن در سال ۲۰۱۲، پنج مدال طلا کسب کرد و چهار رکورد جهانی را شکست. وی در سال ۲۰۱۶ در ریو ۶ مدال طلا را به دست آورد و دو رکورد جدید جهانی را به نام خود ثبت کرد. در آخرین دوره در توکیو، او پنج مدال طلای دیگر را کسب کرد.

مایومی ناریتا (ژاپن) ۱۵ مدال طلا

مایومی ناریتا یک پاراشناگر ژاپنی است که در ۶ پارالمپیک بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۰ شرکت کرده و ۱۵ مدال طلا به دست آورده است. ناریتا از ۱۳ سالگی به دلیل بیماری مجبور به استفاده از ویلچر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا