ورزشی

توپ طلا راه خانه مسی را از حفظ است؛ ژنرال هشت ستاره

کاپیتان و فوق ستاره تیم ملی آرژانتین برای هشتمین بار توپ طلا را به خانه برد.

به گزارش ایرنا، مراسم توپ طلای ۲۰۲۳ از ساعت ۲۱:۳۰ شب گذشته به وقت ایران در سالن مجلل و باشکوه «تئاتر دو شاتله» پاریس آغاز شد.

در بین نامزدهای نهایی، لیونل مسی، فوق ستاره تیم ملی آرژانتین، ارلینگ هالند، ستاره جوان منچسترسیتی و کیلیان امباپه، بازیکن جوان و ستاره تیم ملی فرانسه سه نام محتمل کسب این جایزه بودند.

از روزها و شاید هفته‌ها قبل اخبار و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره برنده توپ طلای امسال منتشر شد که همگی به اجماع مسی را شایسته این جایزه معتبر می‌دانستند. فوق ستاره آرژانتینی به همراه این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، جام قهرمانی را بالای سر برد و جای خالی این افتخار بزرگ را در گنجینه افتخاراتش پر کرد.

پیش‌بینی که درست از آب درآمد و مرد آرژانتینی ضمن فتح توپ طلای امسال، با رکورد هشت توپ طلا، خود را دست نیافتنی‌تر کرد!

در مراسم امسال ستاره‌هایی همچون ادن هازارد، جبرئیل سیسه، ستاره‌های حال حاضر فوتبال دنیا حضور داشتند و منچسترسیتی بیشترین نماینده را در این مراسم داشت.

توپ طلای امسال را دیوید بکهام به مسی اهدا کرد.

در مراسم توپ طلای امسال که نشریه فرانس فوتبال هرساله بانی برگزاری آن است، مطابق هر سال جایزه بهترین دروازه‌بان (یاشین)، جایزه بهترین بازیکن جوان (کوپا)، جایزه فعالیت‌های بشردوستانه (سوکراتس)، جایزه گرد مولر (بهترین بازیکن فصل) و همچنین جایزه بهترین باشگاه سال به برگزیدگان اهدا شد.

فهرست برندگان نهایی جوایز امسال فرانس‌فوتبال از قرار زیر است:

توپ طلا

لیونل مسی/ آرژانتین/ پاری‌سن‌ژرمن-اینترمیامی

بهترین بازیکن زن

آیتانا بونماتی /تیم ملی اسپانیا/ بارسلونا

جایزه یاشین

امیلیانو میارتینز/استون‌ویلا/ آرژانتین

جایزه کوپا

جود بلینگهام/رئال مادرید/ انگلیس

جایزه سوکراتس

وینیسیوس جونیور/رئال مادرید/ برزیل

جایزه گرد مولر

ارلینگ هالند/منچسترسیتی/نروژ

بهترین باشگاه سال

منچستر سیتی

مسی: این آخرین توپ طلای من خواهد بود

لیونل مسی با ابراز خوشحالی از اینکه برای هشتمین بار فاتح توپ طلا شده است، گفت که این آخرین توپ طلای او خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورت، مراسم انتخاب بهترین بازیکن جهان برگزار شد و لیونل مسی توانست بار دیگر این جایزه بزرگ را به دست آورد تا هشتمین توپ طلای خود را به خانه ببرد.

مسی بعد از دستیابی به توپ طلا گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم از کسانی که به من رای دادند تشکر کنم. می‌خواهم این جایزه را با هم‌تیمی‌هایم در تیم ملی فوتبال آرژانتین تقسیم کنم؛ چرا که اگر آنها نبودند، قهرمانی در جام جهانی را تجربه نمی‌کردم و به این جایزه هم نمی‌رسیدم. فکر می‌کنم این جایزه برای همه بازیکنان، کادر فنی و ملت آرژانتین است.

او ادامه داد: ارلینگ هالند، کیلیان ام‌باپه و کوین دی‌بروینه هم عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دادند و اطمینان دارم که آنها هم در آینده جوایز زیادی را به دست خواهند آورد.

بازیکن اینترمیامی درباره بازگشتش به بارسلونا هم گفت: بارسلونا خانه من است. من با بارسلونا خداحافظی نکردم و این خوب نیست. من عاشق بارسلونا و هواداران این تیم هستم و به همین خاطر دوست دارم که به این تیم برگردم.

او درباره اینکه چه زمانی از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند، عنوان کرد: واقعا نمی‌دانم چه زمانی از فوتبال خداحافظی می‌کنم اما این آخرین توپ طلای من خواهد بود. می‌خواهم از همه کسانی که به من کمک کردند، از کسانی که دوست داشتند آرژانتین قهرمان شود و البته از خانواده، همسر و فرزندانم که همواره در کنارم بودند تشکر کنم.

مسی در پایان این جایزه را به دیگو مارادونا در سالروز تولدش اهدا کرد و گفت: از مارادونا در روز تولدش یاد می‌کنم. مکانی بهتر از اینجا برای یادکردن مارادونا وجود ندارد. دیگو! من این جایزه را با تو سهیم می‌شوم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا