ورزشی

لیگ قهرمانان اروپا؛ تساوی خانگی ناپولی و شکست منچستر در شب پیروزی رئال و بایرن

دومین شب از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۱:۱۵ شب گذشته با برگزاری ۲ دیدار همزمان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، از گروه C این رقابت‌های تیم فوتبال ناپولی در ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا با قضاوت دنی ماکیلی میزبان یونیون برلین بود که در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در نیمه اول در دقیقه ۳۹ متئو پولیتانو توانست گل اول میزبان را به ثمر برساند و نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان به پایان رسید. در نیمه دوم در دقیقه ۵۶ داوید داترو فوفانا توانست گل مساوی تیمش را بزند و دو تیم به تساوی رضایت دادند.

در دیگر دیدار همزمان در گروه D تیم فوتبال رئال سوسیداد در ورزشگاه آنوئتا با قضاوت آنتونی تیلور میزبان بنفیکا بود که رئال سوسیداد توانست با برتری سه بر یک بنفیکا را شکست بدهد.

دومین شب از هفته چهارم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب گذشته با برگزاری ۶ دیدار دیگر ادامه یافت که تیم‌های مدعی برابر حریفان خود به برتری دست یافتند.

بایرن‌مونیخ ۲ / گالاتاسرای یک(گروه A)

دیدار برگشت دو تیم در شرایطی برگزار شد که باوارایی‌ها در دیدار رفت و در خارج از خانه (سه شنبه دوم آبان) موفق شده بودند ۳ بر یک نماینده ترکیه را از پیش رو برداشته و با ۹ امتیاز در صدر جدول گروه A تکیه بزنند،‌ شاگردان توماس توخل این‌بار در آلیانس‌آرنا و با قضاوت آنتونیو نوبر با هدف کسب چهارمین برد پیاپی خود در لیگ قهرمانان اروپا پا به میدان گذاشتند.

نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت، در نیمه دوم گالاتاسرای یک بار موفق شد دروازه میزبان را باز کند اما این گل را توسط VAR آفساید اعلام شد تا بازی با همان تساوی بدون گل دنبال شود. در دقیقه ۸۰ هری‌کین روی یک ضربه ایستگاهی دروازه نماینده ترکیه را باز کرد که کمک داور این بازی با اعلام آفساید گل را قبول نکرد اما این‌بار VAR این گل را صحیح دانست تا بایرن‌مونیخ در خانه یک بر صفر پیش بیافتد. او در دقیقه ۸۶ یکبار دیگر برای مونیخی‌ها گلزنی کرد تا این بازی با برتری ۲ بر صفر باوارایی‌ها دنبال شود. در شرایطی که بازی در وقت‌های اضافه دنبال می‌شد سدریک باکامبو برای گالا گلزنی کرد تا اختلاف به حداقل برسد و در نهایت این بازی با همان نتیجه ۲ بر یک خاتمه یافت تا مونیخی‌ها جواز صعود به مرحله حذفی را کسب کنند.

کپنهاگن ۴ / منچستریونایتد ۳ (گروه A)

از همین گروه شیاطین سرخ که در دیدار رفت با برتری یک بر صفر کپنهاگن را شکست داده بودند این‌بار در دیداری خارج از خانه و در ورزشگاه پارکن با قضاوت دوناتاس رومساس به میدان رفتند، پیش از این بازی شاگردان اریک تن‌هاخ با قبول شکست برابر بایرن‌مونیخ و گالاتاسرای در دیدارهای قبلی تنها سه‌امتیاز کسب کرده و بعد از بایرن‌مونیخ ۹ و گالاتاسرای ۴ امتیازی، در رده سوم جای داشتند.

شیاطین سرخ خیلی زود و در دقیقه ۳ توسط راسموس هویلوند به گل رسیدند، در ادامه این بازیکن در دقیقه ۲۸ یکبار دیگر برای نماینده انگلیس گلزنی کرد اما اخراج مارکوس رشفورد در دقیقه ۴۲ کافی بود تا جریان بازی عوض شود و میزبان در ادامه ۲بار توسط محمد الیونوسی و گونسالوس به گل رسید تا کار به تساوی کشیده شود. اما این پایان کار نبود چراکه شاگردان اریک تن‌هاخ در دقیقه ۶۹ و توسط برونو فرناندز از روی نقطه پنالتی موفق شدند یک بار دیگر به گل برسند تا نتیجه ۳ بر ۲ به سود شیاطین سرخ شود.

در شرایطی که بازی به دقایق پایانی نزدیک می‌شد لوکاس لراگر و بارداگیج در دقایق ۸۳ و ۸۷ برای میزبان گلزنی کردند تا کپنهاگن در خانه یک کامبک رویایی بزند. در نیمه نخست این بازی یک هوادار فوتبال با حمل پرچم فلسطین و با ورود به زمین بازی خواستار توقف جنگ علیه مردم بیگناه غزه شد که به همین دلیل بازی برای دقایقی متوقف شد.

آرسنال ۲ / سویا صفر (گروه B)

تیم صدرنشین این گروه در ورزشگاه امارات و در حضور هواداران پرشور خود با قضاوت استفان کواتس پذیرای سویا بود. شاگردان میکل آرتتا در دقیقه ۲۹ توسط لئاندرو تروسار به گل رسیدند تا با برتری خفیف یک بر صفر به رختکن بروند. در ادامه و در دقیقه ۶۴ بوکایو ساکا یکبار دیگر توپچی‌ها را به گل رساند تا آرسنا در خانه جشن پیروزی بگیرد. در ادامه تلاش دو تیم سرانجامی نداشت تا این بازی با همان ۲ گل به سود نماینده انگلیس خاتمه یابد.

آیندهوون یک / لانس صفر (گروه B)

در دیگر بازی این گروه نماینده هلند در خانه میزبان لانس بود، این دیدار با قضاوت دنیل سیبرت و در فیلیپس استادیوم در شرایطی برگزار شد که لانس بعد از آرسنال صدرنشین تنها با یک اختلاف امتیاز در رده دوم جای داشت و آیندهوون نیز با ۲ امتیاز و به دلیل تفاضل گل، نسبت به سویا در رده چهارم بود.

در دقیقه ۱۲ لوک دی یانگ میزبان را پیش انداخت، در این دیدار داور ۱۰ بار به بازیکنان دو تیم کارت زرد نشان داد که سهم آیندهوون ۲ و سهم لانس ۸ کارت بود. در این بازی و در وقت‌های اضافه نیمه دوم مورگان گویلاوگو از زمین اخراج شد تا لانس با یک بازیکن کمتر این بازی را به پایان ببرد.

رئال مادرید ۳ / براگا صفر (گروه C)

رئالی‌ها در سانتیاگو برنابئو با قضاوت هلیل ملر در شرایطی میزبان براگا رده سومی بودند که در بازی رفت و در شرایطی که مهیمان بودند با برتری ۲ بر یک زمین بازی را ترک کرده و حالا در دیداری خانگی، درصدد کسب چهارمین برد پیاپی خود بودند تا فاصله ۳ امتیاز خود با ناپولی را همچنان حفظ کنند. براگا در این بازی و در دقیقه ۶ توسط آلوارو دیالو یک ضربه پنالتی را از دست داد تا در ادامه با سه‌گل براهیم دیاز، وینیسیوس جونیور و رودریگو در دقایق ۲۷، ۵۸ و ۶۱ تاوان سختی بدهد و شکست سختی را تجربه کند.

سالزبورگ صفر / اینتر یک (گروه D)

سیمونه اینزاگی در این دیدار خارج از خانه بازیکنان خود را در شرایطی به زمین فرستاد که تیمش از دیدارهای قبلی ۷ امتیاز کسب کرده و به دلیل تفاضل‌ گل، بعد از رئال سوسیداد در رده‌ دوم جدول قرار داشت. اینتر در ردبول آرنا با قضاوت سردار گوزوبویوک به امید پیروزی و هموار کردن راه صعود خود به دور حذفی به میدان رفت اما در پایان نیمه نخست با تساوی بدون گل به رختکن رفتند تا شانس خود را در ۴۵ دقیقه دوم دنبال کنند. در این نیمه لائوتارو مارتینز در دقیقه ۸۶ موفق شد از روی نقطه پنالتی برای اینتر گلزنی کند تا شاگردان اینزاگی یک برد دیگر را در کارنامه خود ثبت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا