اجتماعیارمنیان ایرانایران

همزمان با ایام الله دهه فجر؛ مسئولان آذربایجان‌غربی به شهدای مسیحی ادای احترام کردند

جمعی از مسئولان آذربایجان‌غربی همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور در مزار شهدای مسیحی به مقام شامخ آنها ادای احترام کرده و با آرمان های والای شهیدان تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایرنا، آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای مسیحی شهرستان ارومیه روز گذشته همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر باحضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه، رییس انجمن آشوریان و همچنین جمعی از خانواده های شهدای آشوری و ارمنی در مزار شهدای روستای ریحان آباد ارومیه برگزار شد و حاضران با اهدای شاخه گل به روح بلند شهیدان ساکو مجنونیانس، هایراپت مقردیجیان و ژوزف هرمز نازلو ادای احترام کردند.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه در این آیین با درود به روح بلند شهیدان اظهار کرد: شهدا ارزشمندترین داده خدا هستند؛ آنان جان خود را در طبق اخلاص نهاده و به خاطر پاسداری از ناموس و وطن از جان خود گذشتند.

کشیش داریاووش عزیزیان ادامه داد: شهدا زمانی که ما در خانه و کاشانه خود به راحتی نشسته بودیم و زندگی می کردیم، از جان خود گذشتند و راهی میدان های جنگ شدند.

وی گفت: در تمامی ادیان شهدا بزرگ و محترم هستند و جان خود را برای وطن تقدیم کرده اند.

وی اضافه کرد: شهدا آرزو و آرمان خود را در چهره امام راحل دیدند و با تاسی از امام خمینی (ره) به جبهه ها رفتند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: شهدا چشم و چراغ ملت هستند؛ آنان اصلی ترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم وطن کردند.

عبدالله مددی ادامه داد: نام و یاد شهدا همواره بربلندای تاریخ خواهد درخشید؛ این مقامی که شهدا برای خود کسب کردند به کسی داده نشده است.

وی افزود: پدرو مادر و خانواده شهدا در اجر شهدا سهیم هستند.

وی تاکید کرد: شهدا وحدت و یکپارچگی را به وجود آورند و علاوه بر این آنها اهل شفاعت هستند و هر شهید ۷۰ نفر را شفاعت می کند از این رو دیدار با خانواده شهدا از ارج و قرب خاصی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، شهید ساکو مجنونیانس در بمباران هوایی ارومیه و در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید؛ شهیدان هایراپت مقردیجیان در بمباران هوایی ارومیه سال ۱۳۶۵ و ژوزف هرمز نازلو سال ۶۸ در منطقه اهواز به شهادت رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا