بین‌المللسیاسی

اتحادیه اروپا خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها و تمرکز بر بحران غزه شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به وقایع اخیر در منطقه غرب آسیا، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها و تمرکز بر بحران غزه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل امروز پنجشنبه در آستانه برگزاری نشست وزرای امور خارجه گروه هفت به خبرنگاران در شهر کاپری ایتالیا گفت: باید از اسرائیل بخواهیم که در پاسخ به حمله ایران، به صورت محدود اقدام کند؛ زیرا نمی‌توان اجازه داد اوضاع تشدید و به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود.

وی مدعی شد: نمی‌خواهم مبالغه‌گویی کنم اما در آستانه یک جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه هستیم که شوک ناشی از آن به سراسر جهان از جمله اروپا منتقل می‌شود. بنابراین بس کنید، مراقب مردم غزه باشید، آتش‌بس را برقرار، کمک‌های امدادی را منتقل و گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) را آزاد کنید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سووالی درباره پیام گروه هفت به تحولات اخیر در منطقه گفت: باید از تشدید اوضاع جلوگیری کنیم. یک حمله دیگر (اوضاع را تشدید می‌کند). هیچ کس جنگ نمی‌خواهد اما در نهایت جنگ می‌شود.

وی درباره احتمال تشدید سیاست شکست خورده تحریم‌ها علیه ایران هم گفت: ما روندی داریم که انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید موشک و پهپاد را به ایران ممنوع می‌کند. این روند در جولای ۲۰۲۳ ایجاد شد و اکنون باید بازنگری و آن را گسترش دهیم.

بورل با اشاره به روند دیگری که انتقال پهپاد ایرانی به روسیه را تحریم می‌کند، افزود: این روند هم می‌تواند به نحوی گسترش یابد که محدودیت‌ها برای انتقال پهپاد به گروه‌های نیابتی ایران در منطقه را شامل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا