اجتماعی

کدام استان‌های کشور بارانی است؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور تا پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (۱۸ اردیبهشت) با تداوم فعالیت سامانه بارشی روی کشور در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط مرکز، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل شمالی شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز بارندگی ادامه می‌یابد و در جنوب شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود که در گیلان اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت.

ضیاییان افزود: پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در استان‌های واقع در شمال غرب کشور از شدت بارش کاسته می‌شود و در سواحل دریای خزر، شمال شرق دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز شامل استان‌های البرز تهران و سمنان رگبارو رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که شدت بارش در مازندران و خراسان رضوی خواهد بود همچنین طی این روز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در اواخر وقت سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: جمعه و شنبه (۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد شد و تنها در روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات مازندران و شنبه در شمال آذربایجان غربی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: طی این دو روز در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه ،زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تا چهارشنبه دریای خزر، روز سه شنبه شمال خلیج فارس و از بعد از ظهر چهارشنبه تا جمعه مرکز و شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ اردیبهشت) قسمتی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد ،گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد و در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۳ و ۱ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۸ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا