ورزشی

جام ملت‌های آسیاِ؛ برد کره‌جنوبی، عراق و اردن در گام نخست

کره‌جنوبی با بُرد آغاز کرد؛ خط و نشان ببرها برای مدعیان

تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی نخستین بازی‌ خود در جام ملت‌های آسیا را با برتری سه بر یک مقابل بحرین پشت سر گذاشت.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال کره جنوبی در نخستین دیدار خود در گروه پنجم جام ملت‌های آسیا، از ساعت ۱۵ روز گذشته در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف تیم ملی فوتبال بحرین رفت.

در شرایطی که به نظر می‌رسید این بازی در نیمه نخست بدون گل به پایان برسد اما در دقیقه ۳۹، بئوم هوانگ موفق شد با یک ضربه فنی دروازه بحرین را باز کرد تا شاگردان یورگن کلینزمن با برتری راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم دقیقه ۵۱ عبدالله الحشاش روی اشتباه خط دفاعی کره‌جنوبی موفق شد گل تساوی را وارد دروازه ببرها کند. ۵ دقیقه بعد از این گل لی کانگ این روی پاس کیم مین جائه با یک شوت تماشایی باز هم کره را از حریف پیش انداخت. دقیقه ۶۹ بازی لی کانگ این گل دوم خود و گل سوم کره را وارد دروازه حریف کرد.

در دیگر دیدار این گروه، از ساعت ۲۱ تیم‌های مالزی و اردن به مصاف هم می‌روند.

ترکیب اولیه تیم ملی کره‌جنوبی: کیم سئونگ جیو، لی کی جه، کیم مین جائه، جونگ سئونگ هیون، سئول یونگ وو، لی جائه سونگ، پارک یونگ وو، هوانگ این بئوم، لی کانگ این، چو گوئه سونگ، سون هیونگ مین

سرمربی:‌ یورگن گلینزمن

ترکیب اولیه تیم ملی بحرین: ابراهیم لطف‌الله، هزاع علی، ولید الحیام، امین بن عدی، محمد عادل، محمد مرهون، محمد الحردان، موزس آتده، کامل الاسود، عبدالله الحشاش، علی مدان

سرمربی: خوان آنتونیو پیزی

 

پیروزی عراق در گام نخست؛ اندونزی توان مقابله نداشت

تیم فوتبال عراق از گروه D جام ملت‌های آسیا برابر اندونزی به برتری سه بر یک رسید.

به گزارش ایرنا، در ادامه دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، شب گذشته تیم‌های اندونزی و عراق از گروه D در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف هم رفتند.

در این دیدار که با قضاوت ایلگیز تانتاشف از ازبکستان برگزار شد، مهند علی در دقیقه ۱۷ با یک ضربه دقیق از داخل محوطه جریمه دروازه اندونزی را باز کرد تا عراق یک بر صفر جلو بیفتد.

با این حال برتری عراق تنها ۲۰ دقیقه طول کشید و فردینان در دقیقه ۳۷ توانست گل مساوی اندونزی را به ثمر برساند. حملات عراق در ادامه برای زدن گل دوم ادامه پیدا کرد و رشید در هفتمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه نخست، گل دوم عراق به نام خودش ثبت کرد تا این نیمه با برتری ۲ بر یک شاگردان خسوس کاساس به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم هم باز این عراق بود که برای زدن گل‌های بیشتر روی دروازه اندونزی فشار آورد و در دقیقه ۵۲ مهند علی توانست بار دیگر دروازه اندونزی را باز کند اما داور ازبکستانی به دلیل آفساید و پس از استفاده از کمک داور ویدئویی، این گل را نپذیرفت.

حملات عراق در نیمه دوم سرانجام در دقیقه ۷۵ به ثمر نشست و حوسین گل سوم عراق را به ثمر ساند تا خیال هواداران این تیم از برد در بازی اول راحت شود.

در نهایت عراق توانست با نتیجه ۳ بر یک اندونزی را شکست دهد و جام ملت‌ها را با برد آغاز کند.

در دیگر بازی این گروه، ژاپن دیروز توانست ۴ بر ۲ ویتنام را شکست دهد و به دلیل گل زده بیشتر در صدر قرار بگیرد.عراق با ۳ امتیاز در رده دوم است و تیم‌های ویتنام و اندونزی هم بدون امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

ترکیب اولیه تیم ملی اندونزی: آرناندو آری، الکان بگت، جوردی آمات، ریزکی رمضانی، پراتاما آرهان، جاستین هوبنر، ایوار جنر، آسناوی مانگکوالام، مارسلینو فردینان، رافائل استرویک و یعقوب سایوری

سرمربی: شین تائه یونگ

ترکیب اولیه تیم ملی عراق: جلال حسن،سعد ناطق، حسین علی، علی عدنان، مرخاس دوسکی، اسامه رشید، امیر العماری، ابراهیم بایش، زیدان اقبال، علی جاسم و مهند علی

سرمربی: خسوس کاساس

 

اردن مالزی را چهار گله کرد

تیم ملی اردن کار خود را در جام ملت‌های آسیا با برد مقابل مالزی آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ملی مالزی و اردن از دور اول گروه E رقابت‌ جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۲۱ شب گذشته در ورزشگاه الجنوب برگزار شد و در نهایت این بازی با برتری ۴ بر صفر اردن به پایان رسید.

در دقیقه ۱۲ المردی توانست با یک بغل پای فنی دروازه مالزی را باز کند. در دقیقه ۱۸ بازی موسی التماری از روی نقطه پنالتی برای بار دوم دروازه هازمی را باز کرد.

در دقیقه ۳۲ المردی گل سوم تیمش را به ثمر رساند و در این بازی دبل کرد. در دقیقه ۸۵ موسی التماری گل چهارم اردن را به ثمر رساند و بازی با برتری ۴ بر صفر اردن به اتمام رسید.

ترکیب اولیه تیم ملی مالزی: هازمی،مارک دیویس، آمارهان،داین کولس،عارف آیمان، فاضیل،ویلکین،کوربی اونگ،مورالس،لوک، هالیم

سرمربی: پان گون کیم

ترکیب اولیه تیم ملی اردن: ابولیلا، الاجالین،یزدان العرب، نصیب، حداد، الروابده،ال راشدان، المردی، اولوان،موسی التماری، النایمت

سرمربی: هوسین آموتا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا