ورزشی

لیگ قهرمانان اروپا؛ برتری جذاب بارسلونا مقابل‌ پاری‌سن‌ژرمن با تعویض‌های طلایی ژاوی / اتلتیکو نصف راه صعود را رفت

کامبک در کامبک؛ برتری جذاب بارسلونا مقابل‌ پاری‌سن‌ژرمن با تعویض‌های طلایی ژاوی

تیم فوتبال بارسلونا موفق شد از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۳ بر ۲ پاری‌سن‌ژرمن را مغلوب کند.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شب گذشته در ورزشگاه پارک دو پرنس با قضاوت آنتونی تیلور برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۳ بر ۲ بارسلونا به پایان رسید.

در دقیقه ۳۷ این تیم میهمان بود که موفق شد گل اول را به ثمر برساند، دفع ناقص دوناروما مقابل پا رافینیا قرار گرفت و این وینگر برزیلی بارسلوناموفق شد اولین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل بارسلونا به ثمر برساند.

پاریسی‌ها نیمه دوم را عالی آغاز کردند و موفق شدند در دقیقه ۴۸ توسط دمبله گل اول را به ثمر برساند، پاس ام باپه به شکل ناقص توسط آرائوخو دفع شد تا دمبله از زاویه بسته، دروازه تیم سابقش را به زیبایی باز کند. تنها ۳ دقیقه بعد کامبک تیم میزبان تکمیل شد، روی یک حرکت تیمی ویتینیا موفق شد با یک ضربه آرام دروازه تراشتگن را برای دومین‌بار باز کند.

بارسلونا اصلا دوست نداشت که با شکست پاریس را ترک کند، پدری تنها یک دقیقه زمان احتیاج داشت روند بازی را تغییر بدهد، پاس در عمق این بازیکن در محوطه جریمه با ضربه والی تماشایی رافینیا همراه شد تا این وینگر برزیلی در این دیدار دبل کند.

باز هم تعویض‌های ژاوی جواب داد، این‌بار آندرئاس کریستنسن تنها ۲ دقیقه بعد از ورود به زمین موفق شد روی ارسال کرنر ایلکای گوندوگان با ضربه سر گل سوم بارسلونا را به ثمر رساند تا تیم میهمان در این دیدار کامبک کند.

 

اتلتیکو نصف راه صعود را رفت؛ دورتموند ناکام در متروپولیتانو

اتلتیکومادرید در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر دورتموند به پیروزی رسید.

به گزارش ایرنا، در چارچوب دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته، تیم‌های اتلتیکومادرید و بورسیا دورتموند در ورزشگاه واندا متروپولیتانو به مصاف هم رفتند.

در این دیدار اتلتیکو در خانه شروع طوفانی داشت و در دقیقه ۴ رودریگو دی پائول دروازه زنبورها را باز کرد تا شاگردان دیه‌گو سیمئونه یک بر صفر در خانه جلو بیفتند. ساموئل لینو در دقیقه ۳۲ هم برای اتلتیکو گلزنی کرد تا نتیجه بازی ۲ بر صفر به سود مادریدی‌ها شود. نیمه اول با برتری ۲ بر صفر اتلتیکومادرید به پایان رسید و دورتموندی‌ها برای جبران چشم به نیمه دوم داشتند.

فشار دورتموند برای جبران در دقیقه ۸۱ به نتیجه رسید و سباستین هالر توانست یکی از گل‌های خورده زنبورها را جبران کند و نتیجه ۲ بر یک شود. یولیان برانت در ثانیه‌های پایانی مسابقه می‌توانست دورتموند را به گل دوم و مساوی برساند اما ضربه او با برخورد به تیر راهی به دروازه اوبلاک پیدا نکرد تا کامبک شاگردان ادین تزریچ نیمه‌تمام باقی بماند.

در نهایت اتلتیکومادرید توانست در بازی رفت یک‌چهارم، ۲ بر یک دورتموند را شکست دهد و نیمی از مسیر صعود به نیمه‌نهایی را طی کند.

دورتموند روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین در بازی برگشت میزبان اتلتیکومادرید است و این شانس را دارد تا برای صعود به جمع ۴ تیم پایانی یو سی ال نتیجه بازی رفت را جبران کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا