ورزشی

بازی‌های پاراآسیایی‌ هانگژو؛ اولین مدال ایران ثبت شد؛ افتخاری دیگر برای بانوان

اولین مدال کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ثبت شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رقابت‌های قایقرانی بازی‌های پارا آسیایی هانگژو از امروز دوشنبه در دریاچه فویانگ آغاز شد.

در اولین رقابت و در بخش کایاک زنان، فینال کلاس kl۱ برگزار شد و سارا عبدالملکی در خط رقابت با قایقرانان سرسختی از کشورهای ژاپن، چین و هند قرار گرفت.

قایقران کشورمان با زمان یک دقیقه و ۱۳ ثانیه و ۵۹۴ صدم ثانیه در رده سوم ایستاد و از خط پایان عبور کرد و به مدال برنز رسید.

همچنین، در بخش کانو زنان، فینال کلاس vl۳ برگزار شد و شهلا بهروزی‌راد در خط رقابت با قایقرانان از کشورهای هند، ازبکستان، چین، قزاقستان، ژاپن و هند قرار گرفت.

بهروزی‌راد در نهایت با اختلاف ۴۶ ثانیه با نفر اول در رده هشتم ایستاد تا از کسب مدال بازبماند.

کسب دومین طلای کاروان «فرزندان ایران» توسط حسین‌پور در پارا قایقرانی

دومین طلای کاروان «فرزندان ایران» در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو توسط سعید حسین‌پور در بخش کانو پارا قایقرانی مردان به دست آمد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به هانگژو، ادامه مسابقات قایقرانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو امروز دوشنبه از ساعت ۵۵:۱۰ به وقت محلی در دریاچه فویانگ پیگیری شد.

در چهارمین و آخرین رقابت قایقرانان ایران و در بخش کانو مردان، فینال کلاس kl۱ برگزار شد و سعید حسین‌پور در خط رقابت با قایقرانانی از کشورهای ژاپن، هند، چین، قزاقستان و کره جنوبی قرار گرفت.

سعید حسین‌پور در نهایت با کسب زمان ۵۰ ثانیه و ۴۶۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد  و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت. پیش از این هم سارا عبدالملکی به مدال برنز بانوان در کلاس kl۱ دست یافت.

پرتاب “علیپور” طلایی شد؛ “اولاد” نقره گرفت

ملی‌پوشان پرتاب وزنه کلاس F۱۱ ایران موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از هانگژو، مسابقات رشته پارادوومیدانی در مواد مختلف، صبح امروز دوشنبه در استادیوم هوانگ لونگ پیگیری شد.

در ماده پرتاب وزنه کلاس F۱۱ سه نماینده ایران به نام‌های مهدی اولاد، امیرحسین علی‌پور و حسن باجولوند به میدان رفتند.

در این رقابت که دو ورزشکار هندی و یک ورزشکار از قزاقستان نیز حضور داشتند، علیپور با رکورد ۱۳.۹۲ متر قهرمان شد و نخستین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

همچنین مهدی اولاد با رکورد ۱۳.۳۰ متر در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد.

دیگر ورزشکار ایران در این ماده یعنی حسن باجولوند با رکورد ۱۱.۶۰ متر به مقام چهارمی بسنده کرد و دستش به مدال نرسید.

کسب طلای پارادوومیدانی توسط هاشمیه متقیان/ زینب مرادی نقره‌ای شد

هاشمیه متقیان رکوردشکنی کرد و سومین طلای کاروان «فرزندان ایران» در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به دست آورد و زینب مرادی نیز موفق به کسب مدال نقره شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به هانگژو، در نخستین روز از مسابقات پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، رقابت ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۶ برگزار شد، جایی که هاشمیه متقیان دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو و زینب مرادی دو ملی‌پوش ایران با حریفانی از فیلیپین، ویتنام، چین (۲ نفر)، ازبکستان، بحرین و هند (۲ نفر) به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت، هاشمیه متقیان بانوی ملی‌پوش ایران با رکورد ۲۲.۹۱ متر که در پرتاب سوم خود ثبت کرد، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد تا سومین طلایی کاروان فرزندان ایران لقب گیرد؛ متقیان همچنین رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی را که پیش از این در اختیار خودش بود، به میزان ۲.۷۲ متر ارتقاء داد.

همچنین زینب مرادی که به عنوان آخرین ورزشکار این ماده پرتاب‌های خود را انجام داد، با رکورد ۲۲.۱۳ متر در جایگاه دوم ایستاد و صاحب مدال نقره در این دوره از بازی‌ها شد.

فاطمه منوچهری به مقام ششمی بسنده کرد

بانوی ملی‌پوش پرتاب وزنه به مقام ششم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بسنده کرد. در ادامه روز نخست مسابقات پارادوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، فاطمه منوچهری در ماده پرتاب وزنه کلاس F۲۰ به میدان رفت. منوچهری در این رقابت با رکورد ۹.۲۹ متر در رده ششم ایستاد و از دست‌یابی به مدال بازماند. در پایان این رقابت که هشت ورزشکار حضور داشتند، نفراتی از ژاپن، اندونزی و مالزی صاحب مدال های طلا، نقره و برنز شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا