ورزشی

لیگ قهرمانان آسیا؛ وداع نساجی با لیگ قهرمانان آسیا / الاتحاد این‌بار در زمین سپاهان را برد

تیم فوتبال نساجی در دیداری تشریفاتی در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال شکست خورد و با ۶ امتیاز حذف شود.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال نساجی مازندران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در دیداری خارج از خانه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه شب گذشته در ورزشگاه ملک فهد با قضاوت مهند سارای به مصاف الهلال عربستان رفت.

شاگردان سیدمهدی رحمتی که پیش از این بازی با ۶ امتیاز پائین‌تر از تیم‌های الهلال و نوبهار قرار داشته و از دور مسابقات حذف شده بودند، در دیداری تشریفاتی به میدان رفتند. در همان دقایق ابتدایی بازی، میشل در دقیقه چهار موفق شد دروازه نساجی را باز کند تا بازی یک بر صفر شود.

در دقیقه ۳۱ این دیدار، پاس سالم الدوساری در عمق خط دفاعی نساجی به صالح الشهری رسید که او بعد از برخورد با احسان حسینی، تعادل خود را از دست داد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد اما بعد از بررسی تصاویر به کمک VAR این پنالتی مردود شد و بازی ادامه یافت. این بازی در نیمه نخست با برتری خفیف یک بر صفر الهلال به پایان رسید.

در نیمه دوم، بازهم این تیم میزبان بود که موفق شد به گل برسد. سالم الدوساری در دقیقه ۵۴ الهلال را یک‌بار دیگر پیش انداخت تا بازی ۲ بر صفر شود. در ادامه و در دقیقه ۷۸ محمود قائدرحمتی با یک ضربه دیدنی و شوتی سهمگین توپ را به تور دروازه الهلال چسباند تا اختلاف به حداقل برسد. در ادامه تلاش نساجی سرانجامی نداشت تا بازی با همان نتیجه ۲ بر صفر به سود الهلال عربستان به پایان برسد. در گروه D الهلال عربستان و نوبهار ازبکستان ۱۳ امتیازی شدند و به دور بعدی صعود کردند.

ترکیب نساجی: حسین خطیر، امیرمحمد هوشمند، سید محمداحسان حسینی، وحید محمدزاده، صابر حردانی، سعید غلامعلی‌بیگی، مهرداد عبدی، اسماعیل بابایی، محمود قائدرحمتی، حسین زامهران و محمدرضا آزادی

ترکیب الهلال: یاسین بونو، سعود کریری، کولیبالی، ال‌بلیهی، سلطان البریک، سلمان فرج، محمد کانو، سالم الدوساری، میشل اولیویرا، عبدالله الحمدان و صالح الشهری

 

صعود «کاغذی» شاگردان مورایس

تیم فوتبال الاتحاد عربستان در هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق شد سپاهان ایران را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کند؛ طلایی‌پوشان به‌رغم شکست به مرحله حذفی صعود کردند.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های الاتحاد عربستان و سپاهان ایران از هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شب گذشته در ورزشگاه ملک عبدالله آغاز شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک نماینده عربستان به پایان رسید.

شرایط دو تیم در گروه C مسابقات متفاوت است. الاتحاد پیش از این بازی با ۱۲ امتیاز در صدر جدول قرار داشت و صعودش به مرحله حذفی قطعی بود. سپاهان اما با ۱۰ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفته بود. با توجه به نتایج امروز سایر گروه‌ها، شاگردان ژوزه مورایس دست کم روی کاغذ به عنوان یکی از ۳ تیم برتر دوم به مرحله حذفی صعود کرده است مگر اینکه دیدار فردا بین پاختاکور و الفیحا با نتیجه غیرمنتظره‌ای به پایان برسد، اما طلایی‌پوشان این شانس را نیز داشتند که با کسب ۳ امتیاز این دیدار به عنوان صدرنشین صعود کنند.

بازی رفت دو تیم در ایران با حواشی و جنجال فراوان برگزار نشد و در نهایت کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا نتیجه بازی را ۳ بر صفر به سود نماینده عربستان اعلام کرد و سپاهان نیز ۳ بازی از میزبانی در اصفهان محروم و همچنین با جریمه نقدی مواجه شد.

گل اول الاتحاد توسط صالح العمری در دقیقه ۱۵ روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی به ثمر رسید. پس از به ثمر رسیدن این گل داور چینی مسابقه را برای دقایقی متوقف کرد و تیم داوری VAR احتمال آفساید گل را بررسی کردند که در نهایت این گل پذیرفته شد.

در دقیقه ۴۴ عبدالرزاق حمدالله در محوطه جریمه توسط فرشاد احمدزاده سرنگون شد که ابتدا داور چینی اعلام خطا و ضربه پنالتی کرد اما در ادامه با کمک تیم داوری VAR تصمیم خود را لغو کرد و یک کارت زرد نیز به مهاجم مراکشی الاتحاد نشان داد.

جدی‌ترین موقعیت‌های سپاهان در وقت‌های اضافی شکل گرفت؛ زمانی که ابتدا ارسال رضا اسدی به محوطه جریمه با ضربه سر رامین رضاییان همراه شد که عبدالله المعیوف مانع از باز شدن دروازه میزبان شد و در ادامه نیز یک‌بار دیگر این دروازه‌بان موفق شد ضربه اسدی را در محوطه جریمه دفع کند تا الاتحاد با برتری به رختکن بازگردد.

شاگردان ژوزه مورایس نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند. ارسال محمد دانشگر در دقیقه ۴۸ روی تیر دوم و نقطه کور مدافعین الاتحاد به رامین رضاییان رسید و ضربه سر چکشی این بازیکن در زاویه بسته به تور دروازه المعیوف چسبید. در دقیقه ۶۹ حمدالله بازی ضعیف خود در این دیدار را با یک پاس در عمق تماشایی جبران کرد و در ادامه ژوتا موفق شد با یک ضربه نوک پا با خوش‌شانسی برای دومین بار دروازه نیازمند را باز کند تا در نهایت نماینده عربستان به پیروزی برسد.

با این نتیجه الاتحاد ۱۵ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین صعود کرد و سپاهان با ۱۰ امتیاز در رتبه دوم باقی ماند و همانطور که پیش‌تر گفته شد، روی کاغذ به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم راهی مرحله حذفی شد.

تیم داوری: ما نینگ، ژو فی، ژانگ چنگ و ژانگ لی

ترکیب ابتدایی الاتحاد: عبدالله المعیوف، احمد حجازی، لوئیز فیلیپه، مهند الشنقیطی، زکریا هوساوی، فیصل الغامدی، فابینیو، صالح العمری، مروان الصحفی، ژوتا و عبدالرزاق حمدالله

سرمربی: مارسلو گایاردو

ترکیب ابتدایی سپاهان: پیام نیازمند، محمد قربانی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، آریا یوسفی، رضا اسدی و شهریار مغانلو

سرمربی: ژوزه مورایس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا