بین‌المللسیاسی

کشورهای عربی در سازمان ملل: شورای امنیت به مسوولیت خود در توقف جنگ علیه غزه عمل کند

سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عربی در سازمان ملل در پی بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه از شورای امنیت سازمان ملل خواستند به مسئولیت خود برای توقف جنگ در این منطقه عمل کند.

به گزارش ایرنا از نیویورک، سفرا و نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل متحد عصر روز گذشته به وقت محلی در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل اعلام کردند: شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای متوقف کردن جنگی که خاورمیانه و جهان را تهدید می کند، عمل کند.

ریاض منصور سفیر و نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل که به نمایندگی از دیگر کشورهای عربی، بیانیه آنان را قرائت می کرد، با اشاره به بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه گفت: ما خواستار آتش بس هستیم و اگر شورای امنیت روز گذشته به وظایف خود عمل می کرد، این اتفاق نمی افتاد.

اشاره سفیر فلسطین در سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی روسیه در نشست دوشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل است که به تصویب نرسید.

نماینده فلسطین در سازمان ملل افزود کشورهای عربی در سازمان ملل حمله به بیمارستان را با شدیدترین الفاظ محکوم می کنند. ما اسرائیل را مسئول قتل عام می دانیم و باید پاسخگو باشند.

ریاض منصور ادامه داد: باید در سازمان ملل خشم شدیدی علیه جنایتکارانی که مرتکب این قتل عام شدند، وجود داشته باشد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل همچنین گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بدون در نظر گرفتن مردم فلسطین نمی تواند به حمایت از اسرائیل ادامه دهد.

 در پی بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه از سوی رژیم اسرائیل، روسیه و امارات متحده عربی خواستار تشکیل نشست اضطراری علنی شورای امنیت سازمان ملل شدند.

درخواست روسیه و امارات برای نشست اضطراری علنی شورای امنیت در حالی است که قطعنامه پیشنهادی روسیه برای برقراری آتش بس فوری در سرزمین های اشغالی فلسطین میان نیروهای مقاومت و رژیم اسرائیل، دوشنبه شب به وقت محلی در نشست شورای امنیت با ممانعت کشورهای غربی رای نیاورد.

سه عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه به قطعنامه پیشنهادی روسیه رای منفی دادند. در واقع ، قطعنامه پیشنهادی روسیه با ۴ رای مخالف، ۶ رای ممتنع و ۵ رای موافق به تصویب نرسید و نتوانست حداقل ۹ رای بدون وتو را کسب کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا