ارمنستانایرانسیاسی

توسعه سیاسی-اقتصادی روابط تهران و ایروان محور دیدار خرازی با مقامات ارمنستان

سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران روز گذشته با نخست وزیر و وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و در زمینه توسعه روابط سیاسی و اقتصادی تهران و ایروان گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آرمن پرس به نقل از دفتر نخست وزیری ارمنستان گزارش داد که نیکول پاشینیان ضمن تاکید بر اهمیت سفر خرازی به این کشور ابراز اطمینان کرد که این سفر محرک جدیدی در توسعه و تحکیم بیشتر روابط تهران و ایروان باشد.

نیکول پاشینیان در ادامه این دیدار ضمن اشاره به توافق با رئیس جمهوری ایران برای افزایش مستمر حجم مبادلات تجاری، از خاطرات خوب خود از دیدار با مقام معظم رهبری یاد کرد و خواهان ابلاغ سلام گرم خود خدمت ایشان شد.

طرفین در ادامه این دیدار در خصوص موضوع های مختلف مانند روابط سیاسی و اقتصادی، همکاری در حوزه انرژی و زیرساخت، اجرای طرح های مشترک و سایر زمینه های همکاری گفتگو کردند.

پاشینیان و خرازی همچنین در مورد مسائل مربوط به امنیت، صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی تبادل نظر کردند.

نخست وزیر ارمنستان در خصوص رفع انسداد زیرساخت ها در منطقه از موضع مثبت ایران در مورد طرح “چهارراه صلح” که به ابتکار دولت ارمنستان تدوین شده، تمجید کرد.

ساعاتی پیش از این دیدار، خرازی با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان نیز دیدار و گفت و گو کرده بود.

آرمن پرس به نقل از وزارت امور خارجه ارمنستان نوشت: طرفین ضمن تاکید بر سطح بالای گفتگوهای سیاسی و پویایی توسعه روابط دو کشور، همکاری تهران و ایروان در بخش های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند. خرازی و میرزویان بر اهمیت همکاری های دوجانبه در حوزه های انرژی، زیرساخت، اقتصادی و اجرای طرح های مشترک جهت تقویت بیشتر دوستی دو ملت و برقراری ثبات در منطقه تاکید کردند.

پیش از بررسی مسائل مربوط به امنیت و ثبات در قفقاز جنوبی، رئیس دستگاه دیپلماسی ارمنستان بار دیگر به خرازی و مردم ایران به دلیل وقوع حادثه تروریستی کرمان تسلیت گفت.

میرزویان با ارائه جزئیات رویکردهای ارمنستان، بر ضرورت احترام بی قید و شرط به تمامیت ارضی، تخطی ناپذیری مرزها و حق حاکمیت ارمنستان به عنوان عناصر اصلی تضمین صلح پایدار در منطقه تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا